گروه : اجتماعی /

شناسه: 2276

29 فروردین 1403 00:11

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل بانوان گلستان:  تفاهم‌نامه‌ همکاری امور بانوان استانداری گلستان با دانشگاه علوم پزشکی امضاء می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: در راستای سلامت روان و جسم بانوان و ایجاد شرایط مناسب برای امور پزشکی، تفاهم‌نامه‌ همکاری امور بانوان استانداری گلستان با دانشگاه علوم پزشکی امضاء می‌شود.

به گزارش قابوس نامه، به نقل از تسنیم، کلثوم غفاری شامگاه دوشنبه در نشست با بانوان فرهنگی سرپرست خانوار این شهرستان در سالن اجتماعات دبیرستان تیزهوشان اظهار داشت: شما یک تلاشگر جهادی هستید و هم معلم، هم مادر و هم بانوی سرپرست خانوار هستید و این ویژگی‌ها در شما جمع شده تا توانمندی خود را نشان دهید.

وی درباره جذب فرزندان این بانوان در دستگاه‌های دولتی اظهار داشت: باید باور کنیم و عینک منصفانه بزنیم که جذب نیرو در بدنه دولت امکان‌پذیر نیست، زیرا از همه فارغ‌التحصیلان کشور تنها 20 درصد جذب بدنه دولت می‌شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان تصریح کرد: میزان تلاش مسئولان بستگی به میزان مطالبه شما دارد و در یک نگاه معقولانه مسئولان در حد توان و در چارچوب قانون به وظایف خود عمل می‌کنند.

غفاری اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل بانوان سرپرست خانوار، فقر زمان است زیرا اگر بخواهند در بیرون از خانه برای امرار معاش وقت بگذارند، زمان در خانه بودن را از دست می‌دهند و اگر بخواهند در محیط خانه وظایف مادری خود را کامل انجام دهند دچار مشکل اقتصادی خواهند شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان اظهار کرد: بنابراین باید به فکر سلامت روان و جسم این بانوان باشیم و در حد توان با تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی بتوانیم شرایط مناسبی برای امور پزشکی ایجاد کنیم و بانوانی که بیماران خاص یا صعب العلاج دارند از شرایط خاصی برخوردار شوند.

نماینده بانوان فرهنگی سرپرست خانوار هم در این نشست گفت: بیشترین مشکل این بانوان ناآگاهی امور اقتصادی است که با توجه به شرایط اقتصادی موجود و درآمدهای پائین نمی‌توانند مدیریت کنند.

مرضیه سلیمانی اظهار داشت: نگرش منفی جامعه به این قشر، مشکلات اقتصادی،روحی روانی و حقوقی از دیگر مشکلات این بانوان است.

وی تصریح کرد: تسهیلات لازم برای تهیه مسکن، پذیرفتن سنوات خدمت از 30 به 25 سال و قرار دادن رابطی در آموزش و پرورش برای امور قضایی، اعطای وام بلندمدت و کم بهره از خواسته‌های این بانوان است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو