گروه : اجتماعی /

شناسه: 4209

04 اردیبهشت 1403 14:30

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

آغاز طرح سنجش سلامت 7400 نوآموز بدو ورود به مدرسه در گنبدکاووس

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس از آغاز طرح سنجش سلامت تعداد 7400 نوآموز بدو ورود به مدرسه در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح تا پایان مرداد امسال ادامه دارد.

به گزارش قابوس نامه، محمد عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در این طرح ملی که از روز گذشته در سه پایگاه پیش بینی شده آغاز شده است، نوآموزان بدو ورود به مدرسه (پایه اول) مورد سنجش سلامت قرار می گیرند.
وی، وضعیت ایمن سازی (واکسیناسیون)، پایش رشدی، ارزیابی بینایی، شنوایی و اختلالات گفتاری، آمادگی تحصیلی، ارزیابی رفتاری، بهداشت دهان و دندان و معاینات پزشکی عمومی را از جمله موارد مورد توجه در طرح سنجش سلامت نوآموزان اعلام کرد.
عسگری اضافه کرد: هزینه پرداختی خانواده ها برای انجام طرح سنجش سلامت نوآموزان پایه اول دبستان مبلغ 200 هزار ریال است که هنگام مراجعه خانواده ها به پایگاه های طرح سنجش از آنان دریافت می شود.
وی تصریح کرد: برای طرح سنجش سلامت نوآموزان پایه اول دبستان در گنبدکاووس سه پایگاه ثابت به نشانی 1 - مرکز استثنایی شهید باهنر واقع در خیابان خرمشهر روبروی اداره برق 2 - مرکز استثنایی توانا واقع در ابتدای بلوار دانشجو از سمت دانشگاه پیام نور روبروی دبیرستان قائم 3- مرکز اختلالات یادگیری واقع در خیایان آرش غربی پیش بینی شده است.
معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: پس از انجام طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه درمناطق شهری، دو پایگاه ازسه پایگاه اشاره شده به مناطق روستایی اعزام و کار سنجش سلامت نوآموزان را انجام می دهند.
عسگری بابیان اینکه برنامه زمان بندی شده برای فعالیت سه پایگاه طرح سنجش سلامت نو آموزان در گنبدکاووس تا پایان مرداد ماه است، گفت: پس از انجام این طرح، طرح سنجش نوآموزان مقطع پیش دبستانی انجام می شود.
وی افزود: ازمجموع 7400 نوآموز بدو ورود به پایه اول دبستان در گنبدکاووس حدود 1500 نفر آنان درسال گذشته که پیش دبستانی بودند، مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.
عسگری، اضافه کرد: با انجام طرح سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی که به صورت اختیاری و از اول شهریور آغاز می شود، دیگر نیازی به انجام این طرح درسال آینده از سوی آنان نیست.
به گفته وی، درسال گذشته و درقالب طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه 6 هزار نوآموز گنبدی مورد سنجش قرار گرفتند.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان، درسال تحصیلی 96 - 95 حدود 66 هزار دانش آموز داشت که بر اساس برآوردها حدود 6 هزار نفر آنان پیش دبستانی بودند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو