گروه : اجتماعی /

شناسه: 5451

10 فروردین 1403 18:31

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس محیط زیست گنبدکاووس:  سایت بازیافت زباله گنبدکاووس فعال شود

رئیس محیط زیست شهرستان گنبدکاووس گفت: باید سایت بازیافت زباله گنبدکاووس فعال شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم, غلامرضا کریمی, ظهر امروز در جلسه هماهنگی پاک‌سازی جاده نفت اظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار, برای بازیافت زباله در سایت قدیمی شهرستان گنبدکاووس و با توجه به اینکه این سایت مجوز لازم دفن زباله بهداشتی را از طرف محیط زیست دارد, با اجازه اداره کل پسماند استان, می‌توان با همکاری شهرداری و پیمانکار, دفن بهداشتی زباله شهرستان گنبدکاووس در سایت قدیمی شهرستان صورت گیرد.

رئیس محیط زیست شهرستان گنبدکاووس افزود: در حال حاضر حدود 200 تن از سایت زباله شهرستان آزادشهر مازاد است و این سایت توان بازیافت را ندارد و دفن می کند, که این امر, سبب ایجاد شیرابه حاصل از دفن شده و بر روی جاده کنترل خطوط گاز جاری است.

وی افزود: گرچه این شیرابه فعلا به آب‌های زیرزمینی و سطحی نفوذ نکرده است, اما در طول زمان سبب آلودگی آب‌های زیرزمینی خواهد شد و سموم آن به مراتب از خود زباله بیشتر است و در حال حاضر به نقطه بحرانی رسیده است.

رئیس محیط زیست شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: کاهش زباله این سایت در آلودگی محیط زیست و نفوذ شیرابه به آبهای زیر زمینی موثر خواهد بود و پیشنهاد می‌شود, با توجه به دارا بودن مجوز, سایت قدیمی گنبدکاووس, در دفن زباله بهداشتی, زباله‌های شهرستان در این سایت دفن شود.

کریمی تصریح کرد: شهرستان گنبدکاووس روزانه حدود 150 تن زباله دارد و سایت زباله آزادشهر, حدود 200 تن پسماند مازاد دارد که توان بازیافت را ندارند و با توجه به اخذ مجوز سایت قدیمی گنبدکاووس, می‌توان دفن بهداشتی زباله شهرستان گنبدکاووس در سایت گنبدکاووس انجام شود.

کریمی یادآور شد: سایت زباله شهرستان گنبدکاووس بیش از 160 هکتار است و با احداث 3 ترانشه و شن‌ریزی مسیر این سایت به طول یک کیلومتر می‌توان, زباله‌ها را بصورت بهداشتی دفن کرد.

فرهاد شیبک معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: جاده نفت و یا جاده قدیم اینچه‌برون, از خیابان طالقانی‌غربی, پل گدم‌آباد به طرف اینچه‌برون است و این جاده یک جاده ترانزیتی است و می‌توان در این مسیر سرمایه‌گذاری‌های خوبی در جهت ایجاد کارخانجات صنعتی انجام داد.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: روز  پنج‌شنبه هفته جاری با کمک دستگاه‌های مرتبط, پاکسازی این جاده از زباله, از ساعت 9 صبح انجام خواهد شد و ما تلاش داریم تا با تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت از ریختن زباله‌ها خانگی, و نخاله‌های ساختمانی در این مسیر جلوگیری کنیم.

شیبک تصریح کرد: 10 دستگاه کامیونت, گریدر, لودر و دیگر ادوات مورد نیاز به همراه دستگاه‌های مرتبط, پاکسازی حریم جاده نفت را از زباله انجام خواهند داد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو