گروه : اجتماعی /

شناسه: 5792

01 اردیبهشت 1403 07:17

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

طرح "حرفه‌آموزی" برای نیمی از زندانیان در گنبدکاووس اجرا شد

رئیس اداره زندان شهرستان گنبدکاووس گفت: مشکل عمده اداره زندان گنبدکاووس, توقف ساخت ندامتگاه هزار نفری گنبدکاووس است و به علت عدم تخصیص اعتبار, این طرح با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی بلاتکلیف و متوقف شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم, عباس مختاری, ظهر امروز, در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: این ندامتگاه در سال 87 آغاز به ساخت شد و به علت عدم تخصیص اعتبار, با 30 درصد پیشرفت فیزیکی بلاتکلیف و متوقف شده است.

رئیس اداره زندان شهرستان گنبدکاووس افزود: در سال های گذشته اعتبارات ملی در این زمینه در نظر گرفته شد, اما متاسفانه تخصیص نیافت, در حال حاضر, تعداد کثیری از زندانیان گنبدکاووس در سوله نگهداری می‌شوند, در صورتی که می‌تواند این سوله در امر آموزش اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان زندانی موثر باشد.

مختاری تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و پیشگیری خانواده‌ها, 350 نفر از خانواده زندانیان آموزش دیدند, که 80 نفر آموزش در زمینه اعتیاد, 50 نفر از فرزندان بالای 15 سال زندانیان و بیش از 100 نفر در زمینه پیشگیری از طلاق آموزش دیدند.

رئیس اداره زندان شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: 73 درصد از زندانیان, کم‌سواد و بی‌سواد هستند و یا سواد ابتدایی دارند, نیاز است در این زمینه اقدامات آموزشی انجام شود.

مختاری یادآور شد: با همکاری اداره فنی و حرفه ای و صنایع دستی, بیش از 50 درصد از زندانیان در زمینه اشتغال, حرفه‌آموزی شدند که رشته‌های آموزش, شامل, سیم کشی ساختمان, خیاطی, قلاب بافی, گیاهان دارویی, بنایی, لوله کشی و غیره بود.

رئیس اداره زندان شهرستان گنبدکاووس گفت: نخستین المپیاد ورزشی زندانیان با حضور مددجویان زندانی در رشته‌های مختلف ورزشی در استان گلستان در گنبدکاووس برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه اظهار داشت: در طرح هر ماه یک بوستان, فعالیت های فرهنگی,هنری و اجتماعی در هر ماه در یکی از پارک ها,مساجد,بوستان ها و حتی مدارس می تواند برگزار شود.

رضا شجاعی افزود: سخنرانی تخصصی, نمایش طنز, مشاوره, نمایشگاه پوستر,عکس و نقاشی کودکان و مسابقات فرهنگی از جمله این طرح می‌تواند باشد که بدون هماهنگی سایر دستگاه ها امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو