گروه : اجتماعی /

شناسه: 5840

30 فروردین 1403 19:40

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس اداره زندان گنبدکاووس: ساخت ندامتگاه گنبدکاووس در انتظار تخصیص اعتبار است

رئیس اداره زندان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به استفاده از سوله ورزشی به عنوان ندامتگاه در این شهرستان، گفت: ساخت ندامتگاه گنبدکاووس در انتظار تخصیص اعتبار است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس، عباس مختاری مختاری صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران شهرستان گنبدکاووس در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک کند بازگرداندن معتادان و زندانیان به زندگانی طبیعی است، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما در اداره زندان گنبدکاووس همواره همین موضوع بوده است.

وی با بیان اینکه در این راستا موضوع حرفه‌آموزی و فراگیری هنرها و فنون لازم برای ایجاد اشتغال را در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس تلاش‌هایی برای حرفه‌آموزی زندانیان صورت گرفته که خروجی خوبی نیز داشته است.

رئیس اداره زندان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تعداد یک هزار و 50 نفر از زندانیان گنبدکاووس دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 360 نفر آنها از کسانی بوده‌اند که به دلیل ارتکاب جرائم حوزه مواد مخدر در زندان به سر می‌برده‌اند.

مختاری رشته‌ها و فنون مورد آموزش در دوره‌های فنی و حرفه‌ای را بسیار متفاوت و متناسب با سلیقه افراد دانست و تاکید کرد: سیم‌کشی برق، معرق‌کاری، منبت‌کاری، چرم‌دوزی، تولید گیاهان دارویی، بنایی ساختمان، پرورش قارچ، لوله‌کشی و تولید صنایع دستی از جمله این رشته‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه به موازات اقدامات آموزشی و حرفه‌آموزی در حوزه پیشگیری نیز اقدامات خوبی را صورت داده‌ایم، ادامه داد: در نخستین گام دوره و کارگاه پیشگیری از جرم را برای بیش از یک هزار و 700 نفر از مددجویان برگزار کرده‌ایم.

رئیس اداره زندان شهرستان گنبدکاووس از برگزاری نخسیتن دوره المپیاد ورزشی زندانیان در سطح استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: در این مسابقات ورزشی که فتح باب بسیار خوبی در استان گلستان بود بیش از 2 هزار و 100 زندانی شرکت کردند.

مختاری ارائه آموزش‌های مهارت‌های اساسی زندگی برای بیش از 3 هزار و 500 زندانی در طی سال جاری را از اقدامات مهم فرهنگی و اجتماعی اداره زندان گنبدکاووس برشمرد و افزود: بیش از 850 نسخه بروشور نیز در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی میان زندانیان توزیع شده است.

وی از حضور چهار مشاور روانشناس خبره در زندان گنبدکاووس به صورت دائمی خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار مشاوره فردی، 880 مشاوره گروهی و بالغ بر 2 هزار و 800 کلاس روان درمانی حاصل تلاش این عزیزان در زندان گنبدکاووس است که در کمتر نقطه‌ای این حجم از فعالیت‌های مثبت فرهنگی، اجتماعی و خدماتی رخ می‌دهد.

رئیس اداره زندان شهرستان گنبدکاووس برگزاری برنامه ویژه خانواده زندانیان را نیز در سال 96 یکی دیگر از اقدامات این اداره دانست و تاکید کرد: بالغ بر 350 نفر از خانواده زندانیان در کلاس‌های آموزشی ما با محور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شرکت کرده‌اند.

مختاری با بیان اینکه بیش از 80 نفر از همسران زندانیان با اعتباری بالغ بر 50 میلیون ریال در کلاس‌های آموزشی تخصصی اداره زندان شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: 110 تن از اعضای خانواده زندانیان گنبدی نیز در کلاس‌های پیشگیری از طلاق این اداره در طی 10 ماهه نخست سال جاری شرکت کردند.

رئیس اداره زندان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه امروز یکی از بزرگترین مشکلات زندان گنبدکاووس کمبود فضا و نامناسب بودن آن است، اضافه کرد: در حال حاضر یک سوله که می‌توانست به عنوان فضای ورزشی، کارگاه آموزشی و یا فضاهای بسیار بهتری استفاده شود به عنوان ندامتگاه استفاده می‌شود.

مختاری با بیان اینکه ساخت ندامتگاه یک هزار نفری گنبدکاووس چندین سال است که در دست اقدام قرار گرفته است، گفت: برای ساخت این ندامتگاه نیازمند اعتبارات لازم هستیم که همچنان در انتظار تخصیص اعتبار آن نشسته‌ایم و این در حالی است که استفاده از سوله برای ندامتگاه در همه جای کشور منسوخ شده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو