گروه : اجتماعی /

شناسه: 8024

05 اردیبهشت 1403 11:19

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

درمانگاه فرهنگیان در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: موافقت اصولی درمانگاه فرهنگیان این شهرستان گرفته شده است و تا سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، کمال‌الدین نظرنژاد ظهر امروز در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهارداشت: از 491 آموزشگاه در گنبدکاووس 9 آموزشگاه به صورت هیئت امنایی مدیریت می‌شود. در سال‌های اخیر به دلیل فعالیت خوب اینگونه مدارس والدین استقبال خوبی برای تحصیل فرزندانشان در این آموزشگاه‌ها نشان دادند.

وی افزود: در چند سال گذشته هزینه فوق برنامه‌های این مدارس افزایش نیافته است. پیشنهاد ما این است برای سال تحصیلی جدید هزینه کلاس‌های فوق برنامه در هر مقطع 15 درصد افزایش یابد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس بیان داشت: در سال‌های اخیر مدارس هیئت امنایی در مسابقات فرهنگی، هنری، علمی و جشنواره‌های مختلف حضور پررنگ داشتند و رتبه‌های خوبی را در استان و کشور کسب کردند.

وی درباره راه‌اندازی درمانگاه فرهنگیان در این شهرستان گفت: با توجه به ایرادهای کارشناسی در فضای موجود درمانگاه فرهنگیان، این درمانگاه به مکان مرکز مشاوره منتقل می‌شود. موافقت اصولی این درمانگاه گرفته شده و تا سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد. تاکنون  سه یونیک هریک به ارزش بیش از 300 میلیون تومان برای این درمانگاه خریداری شده است.

نظرنژاد گفت: رکن اصلی آموزش و پرورش مرکز و یا هسته مشاوره است. این مرکز نیز از حالت عام خارج شده و به صورت تخصصی در یک مکان مناسب فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: استعدادیابی در تمام سنین، تشکیل کارگروه‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان و مشاوره‌های تخصصی تحصیلی و کنکور از جمله فعالیت‌های جدید این مرکز مشاوره است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به استیجاری بودن ساختمان اداری بیان داشت: در حال پیگیری برای انتقال سند مالکیت ساختمان اداری آموزش و پرورش هستیم. قرار است دو زمین آموزش و پرورش مجموعا به متراژ دو هزار و 366 مترمربع را با بنیادمسکن تهاتر کنیم.

وی گفت: آموزش و پرورش شهرستان تا 1405 سالانه بیشترین بازنشسته فرهنگی را خواهد داشت. نیروی انسانی مورد نیاز تا پنج سال آینده احصا شد تا بتوانیم نیروهای جایگزین برای رفع مشکل جذب کنیم.

نظرنژاد افزود: کمبود نیرو از طریق جذب سرباز معلم، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مربیان پیش دبستانی به صورت حق التدریس رفع می‌شود.

وی کاهش تراکم جمعیت دانش آموزان در مدارس را با استفاده از ظرفیت خیران مدرسه‌ساز از برنامه‌های شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: در چند روز آینده با همکاری کمیساریای امور پناهندگان در محله مدرسی که در سیل اخیر بیشترین خسارت وارد شده، مدرسه 9 کلاسه کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرآموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: همچنین در مسکن مهر تقی‌آباد مدرسه 9 کلاسه و در روستای بی‌بی شیروان مدرسه 6 کلاسه کلنگ زنی می‌شود. همچنین دو دبیرستان ابوحنیفه در شهر گنبدکاووس و ابوریحان بیرونی در دهستان باغلی‌مرامه مقاوم‌سازی می‌شود.

عبدالقدیر کریمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز گفت: ظرفیت شورای آموزش و پرورش ظرفیت بسیار مهم برای روان‌سازی و تسهیل امور آموزشی است. این شورا هماهنگ‌کننده بین بخشی برای رفع مشکلات آموزش و پرورش است.

وی درباره بهره‌گیری از ظرفیت خیران برای کمک به آموزش و پرورش شهرستان افزود: شهرستان گنبدکاووس مهد خیران به ویژه خیران مدرسه‌ساز است و از این ظرفیت باید حداکثر استفاده را برد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس راه‌اندازی درمانگاه فرهنگیان را از مطالبه‌های جدی جامعه فرهنگیان دانست و بیان داشت: این درمانگاه باید تبدیل به یک بیمارستان شود تا بتواند خدمات مناسب، در شان و جایگاه معلمان و جامعه فرهنگیان ارائه دهد. ساختار کلی این درمانگاه فراهم شده است و در ماه‌های آینده شاهد راه‌اندازی این درمانگاه خواهیم.

وی ادامه داد: افزایش هزینه‌های کلاس فوق برنامه در مدارس هیئت امنایی با توجه به شرایط خاص اقتصادی به صلاح نیست. با توجه به اینکه امسال شرایط اقتصادی برای مردم سخت‌تر است پیشنهاد می‌کنیم افزایش هزینه‌های این کلاس بیش از 10 درصد نباشد.

کریمی گفت: در حوزه آموزش و پرورش مرکز مشاوره و پژوهش‌سرای دانش آموزی از حساسیت خاصی برخوردار است. برای رشد فکری و آموزشی دانش‌آموزان باید بر روی این دو حوزه تمرکز و توجه جدی شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو