گروه : سیاسی /

شناسه: 6046

10 فروردین 1403 17:17

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون دولت و مجلس در مجمع جهانی تقریب مذاهب کشور: مهمتر از وقوع انقلاب، استمرار مسیرانقلاب اسلامی است

معاون دولت و مجلس در مجمع جهانی تقریب مذاهب کشور گفت: مهمتر از وقوع انقلاب استمرار مسیر انقلاب اسلامی است که برای تحقق این مسیر ما باید ناشرین و مروجین آن باشیم.

به گزارش قابوس نامه، سید احمد زرهانی در همایش تخصصی ائمه جمعه و جماعت اهل سنت گلستان با عنوان این مطلب افزود: در این مسیر نیاز است ما آفت شناسی کنیم و ببینیم چه آفاتی انقلاب را تهدید می کند و چگونه باید آنها را دفع کرد.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی ما یک عارفِ زاهد است و مرتبط با حق، لذا عالمان ما نیز می توانند منادیان حق باشند و در راستای این آفت شناسی و رفع آن اقدام کنند.

qaboosnameh1 2

زرهانی علما را زمینه ساز رشد افکار مسلمانان در سراسر دنیا دانست و در رابطه با ایام دهه فجر نیز گفت: این ایام علاوه بر اینکه ایام شادی و شکوفایی انقلاب است روزهای تفکر است. تفکر بر این موضوع که این پیروزی نور بر ظلت چگونه رخ داد؟!

معاون دولت و مجلس در مجمع جهانی تقریب مذاهب کشور با اشاره به اینکه در قرن بیستم و به ویژه نیمه دوم این قرن در حالیکه دو نظام فکری لیبرالیسم و نظام سرمایه داری پرچم دار بودند و جدایی دین از سیاست ترویج داشت رجلی از ذریه ائمه، پرچم جدیدی با نام تفکر اسلام ناب برافراشت و گفتمان توحید در مقابل گفتمان مارکسیسم ، امپریالیسم و نظام سرمایه داری قد علم کرد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی که انقلاب عدل و فضیلت است در مدت زمان کوتاهی زمینه بیداری سایر ملل اسلامی را فراهم کرد و این ناشی از وجود ایمان به احیای دین در انقلاب اسلامی است.

سیداحمد زرهانی با اشاره به تلاش های بی وقفه دشمن برای براندازی و ایجاد توطئه ها برای مقابله با انقلاب اسلامی، یادآور شد: دشمن دست از دشمنی بر نمی دارد و به طرق مختلف دست به تضعیف خواهد زد چیزی که در حکومت اسلامی اندولس و عثمانی شاهد بودیم.

qaboosnameh1 3

وی ادامه داد: اما امروز ما نشانه هایی از فرسایش نظام سرمایه داری غرب را بر اساس پیش بینی نظریه پرداز غربی شاهد هستیم و آنها برای برهم زدن این تفکر به دنبال روشن کردن آتش فتنه در و راه اندازی موج برادر کشی در جهان اسلام هستند.

معاون دولت و مجلس در مجمع جهانی تقریب مذاهب کشور خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در این بین به همان سبک و سیاق بعثت عنوان می کند که ما مسلمانان همه برادر هستیم و باید خود کاری برای مسلمانان کنیم چرا که آنها برای بحران های کشورهای اسلامی چون سوریه، بحرین ، یمن و فلسطین کاری نمی کنند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در این همایش با اشاره بعد معنوی انقلاب و رهبری معنوی حضرت امام خمینی(ره) گفت: با انقلاب اسلامی و امدادهای غیبی انقلاب ، امام خمینی (ره) توانست تمام معادلات شرق و غرب را بر هم بزند و امروز می بینیم که انقلاب اسلامی در جهان اثرگذار است.

qaboosnameh1 4

حجت الاسلام علی خیرخواه اضافه کرد: امروز انقلاب اسلامی در مقابل نظام سرمایه داری قرار دارد و تمام تلاش هایی که دشمنان برای محصور کردن آن در ایران داشتند بی نتیجه مانده است و افق های بلندی که امام راحل برای جهانی شدن این نهضت ترسیم کردند را امروز می بینیم.

وی اذعان کرد: اولین تحول انقلاب اسلامی احیای هویت اسلامی بود که امروز به عنوان یک امتیاز در جهان مطرح  و مورد افتخار امت اسلامی است و دفاع از آرمان مقدس فلسطین، ایجاد همبستگی اسلامی در جهان با طرح وحدت مذاهب اسلامی و همچنین طرح گفتمان پیروان ادیان از دیگر تحولاتی است که با انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو