شناسه: 8867

09 فروردین 1403 19:43

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سه مرحله غربالگری کرونا در گنبدکاووس انجام شد

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت که از ابتدای امسال تاکنون سه مرحله غربالگری کرونا برای بیماریابی و کنترل و پیشگیری از این بیماری با همکاری مراکز بهداشتی و درمانی، خانه‌های بهداشت روستایی و پایگاه‌های مراقبت سلامت شهری این شهرستان به صورت تلفنی انجام شد.

به گزارش قابوش نامه به نقل از ایرنا دکتر عبدالرحیم پالیده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مرحله نخست غربالگری کرونا با همکاری نیروهای بسیج و مرکز بهداشت از ۱۵ فروردین تا ۲۱ اردیبهشت و علایم بیماری در ۳۳۵ هزار و ۴۴۵ نفر معادل ۹۸ درصد جمعیت شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: در پایان مرحله نخست غربالگری ۳۲۵ نفر با علایم کرونا شناسایی و برای ارجاع به پزشک مستقر در مراکز بهداشت معرفی شدند.

به گفته رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس اجرای مرحله دوم غربالگری کرونا بلافاصله بعد از مرحله نخست مخصوص گروه‌های آسیب پذیر شامل "سالمندان، افراد با فشار خون بالا و دیابت، زنان باردار و افراد چاق" آغاز شد و تا ۲۰ مرداد ادامه داشت که ۱۰۰ درصد جامعه هدف معادل ۴۹ هزار و ۲۲۱ نفر مورد ارزیابی تلفنی قرار گرفتند و در نتیجه ۶۳۲ نفر با داشتن علایم بیماری به پزشک معرفی شدند.

پالیده ادامه داد: اجرای مرحله سوم غربالگری کرونا برای کل جمعیت گنبدکاووس نیز از ۲۰ مرداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد و تا کنون ۴۱ درصد جمعیت این شهرستان معادل ۱۶۲ هزار و ۷۳۷ نفر به صورت تلفنی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: در مرحله سوم تاکنون ۲۱۰ نفر با علایم کرونا از جمله تب، بی‌حالی و بدن درد شناسایی و برای تشخیص قطعی بیماری و انجام مراحل درمان به پزشک مستقر در مراکز بهداشت و درمانی معرفی شدند.

بر اساس اعلام مرکز بهداشت گنبدکاووس تاکنون اطلاعات الکترونیکی بیش از ۲۰۹ هزار نفر از جمعیت روستایی و ۱۳۰ هزار نفر از جمعیت شهری این شهرستان در سامانه نظام ارجاع دانشگاه علوم پزشکی گلستان (ناب) ثبت شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس هم به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون ۶۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های شهرستان بستری هستند که این آمار در ۲ هفته گذشته ثابت بود.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شمار جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در کشور تا ۲۶ شهریور به ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر رسید.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو