گروه : اجتماعی /

شناسه: 2290

01 اردیبهشت 1403 07:26

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر گلستان:  ۱۵۰ اثر به مرحله نهایی جشنواره رسانه‎ای ابوذر در استان گلستان راه یافت

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر گلستان گفت: ۱۵۰ اثر به مرحله نهایی جشنواره رسانه‎ای ابوذر در استان گلستان راه یافت.

به گزارش قابوس نامه، به نقل از تسنیم، محمد رعیت عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با بیان اینکه 957 اثر به جشنواره رسانه‎ای ابوذر ارسال شده، اظهار داشت: ارسال این تعداد آثار به جشنواره رسانه‌ای در نوع خود بی‎نظیر است و اصحاب رسانه استان گلستان مسئولانه و فعالانه پای ارزش‎های انقلاب اسلامی ایستادند و هوشیارانه در میدان عمل وارد شدند.

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر گلستان با بیان اینکه 40 رسانه مکتوب و مجازی در جشنواره مشارکت داشتند، افزود: از این تعداد 17 رسانه مکتوب و 23 رسانه مجازی بودند که آثارشان به دبیرخانه ارسال کردند.

رعیت افزود: 152 اثر مکتوب و 446 اثر رسیده از بخش مجازی بوده و در بخش عکس هم در بخش مجازی و مکتوب 359 عکس به دبیرخانه رسیده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به 100 خبرنگار استان در این جشنواره مشارکت کردند، گفت: اگر بخواهیم به نوع دیگر به موضوعات جشنواره بپردازیم بیشترین موضوعی که مورد اقبال تولیدات رسانه‎ای قرار گرفته موضوع اجلاسیه شهدای استان در آیینه مطبوعات با 170 اثر بود و کمترین اثر به موضوع نقش مردم استان گلستان در پشتیبانی از دفاع مقدس با 18 اثر برمی‎گشت.

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر گلستان یادآور شد: بیشترین رسانه‎ای که در این جشنواره آثار ارسال کرده در بخش مکتوب هفته‌نامه دیدبان شما 22 اثر، روزنامه جوان با 16 اثر و هفته نامه انقلاب و سرزمین جم با 15 اثر بوده است.

رعیت افزود: در بخش رسانه‎های مجازی نیز پایگاه خبری گلستان ما با  90 اثر بیشترین تولیدات را در این جشنواره ارسال کرده و پس از آن خبرگزاری فارس با 70 اثر و پس از آن گلستان 24 با 36 اثر و خبرگزاری تسینم 34 اثر، ایرنا 26 اثر،  پایگاه کلاس20 ، 24 اثر ، خبرگزاری مهر 20 اثر و خبرگزاری شبستان 10 اثر مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه روستاها به صورت مستقل مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: در قالب روزنامه نگاری انواع گزارش با 182 اثر و خبر با 154 اثر بیشترین میزان آثار رسیده را به خود اختصاص داده است.

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر گلستان با بیان اینکه از اساتید دانشگاه و دفتر مطالعات و برنامه‎ریزی رسانه‎ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای داوری نهایی این جشنواره بکارگیری شده، گفت: 150 اثر به مرحله نهایی این جشنواره رسیده است.

رعیت یادآور شد: 20 اثر اینفوگرافی به این جشنواره ارسال شد و سایت خبری تحلیلی گلستان 24 بیشترین میزان ارسال اینفوگرافی را به این جشنواره ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه 19 دی‌ماه ساعت 9 صبح در آئین اختتامیه جشنواره رسانه‎ای ابوذر استان گلستان از برگزیدگان تجلیل خواهد شد، افزود: این مراسم را در تالار فخر الدین اسعد گرگانی با حضور پرشکوه و چشمگیر اصحاب رسانه پیش‎بینی کردیم.

دبیر جشنواره رسانه‎ای ابوذر گلستان یادآور شد: در راستای اینکه سطح بینش و دانش رسانه‎های استان گلستان را بالا ببریم به این منظور از اساتید بزرگواری که در داوری نقش داشتند دعوت کردیم در فرصتی مناسب کارگاه نقد و بررسی آثار که به مرحله نهایی راه یافته‎اند را برگزار کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو