گروه : اجتماعی /

شناسه: 2347

01 اردیبهشت 1403 02:35

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر عنوان شد؛  ابوذر مقابل برخی سهم‌خواهی‌ها ساکت نمی‌ماند

سردبیر روزنامه کیهان گفت: ابوذر مقابل برخی سهم‌خواهی‌های کسانی که رنگ جبهه و جنگ و انقلاب را ندیده‌ بودند ساکت نمی‌ماند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس، حسین شمسیان صبح امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره  رسانه‌ای ابوذر اظهار کرد: اگر کسی را به عنوان شاخص بشناسیم و مشی و مرام خود را بر اساس الگو قرار دادن وی قرار دهیم باید چگونه عمل کنیم تا شرمنده نباشیم.

وی با اشاره به نام این جشنواره که به نام ابوذر نامگذاری شده است ادامه داد: رسیدن به ابوذر آسان نیست و می‌توان به اختصار برخی ویژگی‌ها را تبیین کرد تا بتوان موفق بود.

وی افزود: ابوذر در دوره‌ای زندگی می‌کند که ممنوع شده تا از پیامبر اسلام حدیثی نقل شود و دوره ما منع نقل حدیث نیست بلکه امام جور دیگری تحریف می‌شود.

سردبیر روزنامه کیهان بیان کرد: ظاهر این موضوع آزادی بیان است و سکوت عده‌ای در هر دوره‌ای می‌تواند مسیر حقیقت را تاریک کند.

شمسیان اضافه کرد: فریاد ابوذر فریاد بر سر همه انحراف‌ها بود و ما در رسانه باید اینگونه عمل کنیم.

وی گفت: ابوذر دوبار بخاطر صراحت لهجه تبعید شد و به جرم نگرانی و افراطی‌گری تبعید شد و سختی کشید اما ابوذر گفت که من با پیامبر بیعت کردم که در راه بیان حق از هیچ کسی نترسم.

سردبیر روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: این وصف را با وضعیت امروز مقایسه کنید و انواع دروغ و انحراف‌ها را به امام نسبت می‌دهند و یک نفر صدایش در نمی‌آید.

شمسیان گفت: ویژگی دوم ابوذر، خاص بودن بوده و با فهم از دین خود کمترین نقطه مبهم و تاریکی را در دین برای خودش باقی گذاشت و هوا برش نداشت و نیامد بگوید من مجتهدم و این ادعاها را داشته باشد.

وی تاکید کرد: دانایی رمز راهگشای کار است به شرطی که دچار آلودگی نشوند و بعضی به محض اینکه به مرتبتی می‌رسند ادعاهای پیامبری و صاحب فتوا بودن می‌کنند.

سردبیر روزنامه کیهان تصریح کرد: ابوذر تا آخر عمرش در دوره‌ای که مسابقه ثروت گذاشته شده بود با ساده‌زیستی زندگی کرد و در کنار مردم زندگی کرد.

شمسیان با اشاره به مسابقه ثروت توسط برخی از افراد که خود را پیرو پیامبر و ائمه می‌دانند گفت: ابوذر خود را از این مسابقات ثروت خارج می‌کرد و به گونه‌ای عمل می‌کرد که دچار آلودگی‌های دنیوی نشود.

وی بیان کرد: اگر ابوذر نباشیم و ابوذرها نباشند حسین بن علی(ع) را به قتلگاه می‌فرستد و سکوت خواص و انحراف خواص زمان زیادی را نمی‌برد که تاریخ را به تلخ‌ترین نقطه برساند.

سردبیر روزنامه کیهان تاکید کرد: نبود این آدم‌ها باعث می‌شود یک طبقه بی‌هنر و طبقه‌ای که بویی از شرف نبرده دست بر ارکان حاکمیت بگذارد و حدیث جعل کند و حزبی راه‌اندازد که با صراحت شعر بخواند و همه اصول را دروغ بخواند و بگوید نه وحی نازل شده و نه خبری بوده است.

شمسیان گفت: همه فتنه‌ها از اینجاست که قرار است من با هوای نفس خودم زندگی کنم و اگر ابوذرها باشند که من نمی‌توانم اینگونه زندگی کنم پس باید ابوذرها از بین بروند و نابود شوند.

وی افزود: ابوذر در مقابل برخی از سهم‌خواهی‌های کسانی که رنگ جبهه و جنگ و انقلاب را ندیده‌اند ساکت نمی‌شود و فریاد می‌زد و رسوا می‌کرد.

سردبیر روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: نبود ابوذرها باعث می‌شود یک تصویر نادرست از انقلاب به ما ارائه می‌دهند و انقلابی که قرار بود به مردم امید دهند، ناامیدی ایجاد می‌کند.

وی گفت: جریانی در حال اجرا است که ما بگوییم از انقلابمان پشیمانیم و طاقت نداریم با آمریکا مبارزه کنیم و مردم در پیچ و خم زندگی روزمره گم شوند.

سردبیر روزنامه کیهان تاکید کرد: همه تلاش امروز این است که بگویند آیین پیغمبر برای یک دوره‌ای بود و تمام شد و از همه راه‌هایی که آمده‌اید برگردید و اشرافی‌گری دوباره بازگشته است.

شمسیان گفت: دشمنان برای رسیدن به اهداف می‌گویند اول باید امام تحریف شود و یا امام تحریف شود و آن امام مدنظر دشمن ساخته شود و زمانی که تحریف اتفاق افتاد کار تمام است و کار راحت می‌شود.

وی ادامه داد: می‌گویند تا کی باید شعار انقلابی بدهیم و بس است و دنیا مناسباتی دارد و ما که قدرت بزرگ دنیا نیستیم پس باید سر تعظیم بر قدرتمندان فرود بیاوریم.

شمسیان متذکر شد: قرار است آنقدر ماهیت‌ها عوض شود که چنان حق و باطل باهم ترکیب شود که دیگر درست از غلط تشخیص داده نشود و به کل این بسته انقلاب را کنار بگذارند.

سردبیر روزنامه کیهان تصریح کرد: این افراد می‌خواهند به زبان بگویند مقام معظم رهبری و در دل خود چیز دیگری را داشته باشند و رسالت ما به عنوان مسلمان و روزنامه‌نگار این است که ابوذروار زندگی کنیم و از تمام فضیلت‌ها پاسداری کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو