گروه : اجتماعی /

شناسه: 2398

01 اردیبهشت 1403 16:46

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

با محوریت پیشگیری از اعتیاد؛ نشست مشترک سمن ها با مدیران استانی برگزار شد+ تصاویر

نشست مشترک سمن های استان گلستان با محوریت پیشگیری از اعتیاد و با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان، مدیرکل بهزیستی گلستان و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان برگزار شد.

به گزارش  قابوس نامه ،«ابراهیم غفاری» مدیرکل بهزیستی گلستان با تسلیت رحلت آیت ا... هاشمی رفسنجانی، گفت: دولت ها مسئولیت های مختلفی از جمله وظیفه سیاست گذاری، برنامه ریزی، اجرایی و نظارت ارزیابی بر عهده دارند و به طور طبیعی به تنهایی از عهده همه این وظایف بر نمی آیند و به ناچار به سوی سمن ها می روند.

وی ادامه داد: دولت ها نه تنها در بخش اعتیاد بلکه در همه زمینه ها برای غلبه بر مشکلات به سمت سازمان های مردم نهاد می روند.

q2

مدیرکل بهزیستی گلستان خاطر نشان کرد: یکی از حوزه هایی که اکثر کشورهای دنیا درگیر آن هستند معضل اعتیاد است. این بلای خانمان سوز٬ تاثیرات فراوانی بر سایر حوزه های زندگی جامعه می گذارد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که «سمن» ها ویژگی ها و اهداف خاصی دارند، تاکید کرد: برای ادامه حیات و پویایی، «سمن» ها بایستی آموزش ببینند، خلاق باشند و به طور مداوم خود را مورد بازبینی و ارزیابی قرار دهند.

غفاری تصریح کرد: سمن ها باید خلاق، برنامه ریز و دانش محور باشند. سمن ها باید برای بقای خود هزینه کنند و دولت ها هم باید در این زمینه به آنان کمک کنند.

وی با بیان این مطلب که دستگاه های دولتی باید دانش های لازم را به سازمان های مردم نهاد انتقال دهند تا جامعه بهره لازم را ببرد و شاهد کنترل اعتیاد باشیم، عنوان کرد: در حوزه های دیگر اجتماعی از جمله سلامت، مدرسه سازی، ایتام و ... مشارکت خوبی داشته ایم اما متاسفانه هنوز نتوانستیم مردم را در بحث اعتیاد پای کار بیاوریم.

«خط مقدم آسیب های اجتماعی هستید» مطلع آغازین سخنان مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان بود.

«عبدالرضا چراغعلی»، گفت: باید بگویم در حوزه اعتیاد علی رغم تمام اقدامات و زحماتی که کشیده شده است شرایط خوب و قابل دفاعی نیست.

q1

وی با بیان این که آلودگی ها به شدت مشاهده می شود، خاطر نشان کرد: اراده استانداری و مقام عالی استانداری بر این است با کمک بهزیستی کمک بیشتری به سمن ها برای مقابله با اعتیاد شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تاکید کرد: امروزه در حوزه فعالیت های دولتی از دولتی ها هیچ کاری بر نمی آید؛ اگر بخواهد اقدامی صورت بگیرد شما باید کاری کنید.

وی افزود: ما بیشتر نقش واسطه و هماهنگ کننده را می توانیم انجام دهیم.

«عبدالرضا چراغعلی» با بیان این مطلب که از سختی های کار واقف هستم، تصریح کرد: باید خیرین را در این بخش جذب کرد. باید همه به میدان آمد، دست به دست هم دهیم و با همدلی کمک کنیم اعتیاد از وضعیت کنونی بهتر شود.

در ادامه این نشست مشترک٬ نمایندگان تعدادی از سمن های استان به بیان نقطه نظرات، مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

گفتنی است؛ انتخابات شبکه سازی سمن های فعال استان گلستان در بهمن ماه برگزار خواهد شد. از این رو سمن ها جهت کاندیداتوری می توانند به آدرس گرگان، خیابان 5 آذر، آذر چهار، دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان مراجعه کنند.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 32361024 تماس حاصل نمایند.

عکس و گزارش: حسین مهدوی

q11

q10

q9

q8

q3

q4

q5

q12

q6

q7

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو