گروه : اجتماعی /

شناسه: 5165

04 اردیبهشت 1403 22:04

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

با حضور معاون وزیرآموزش و پرورش؛ شناسنامه مهارتی دانش آموزان گلستانی رونمایی شد

معاون وزیر آموزش و پرورش از رونمایی شناسنامه مهارت فنی و حرفه ای، طرح مهارت آموزی برای 75هزار دانش آموز متوسطه اول گلستانی خبرداد.

به گزارش قابوس نامه ؛ به نقل از کلاس بیست؛ "علی زرافشان" امروز در اداره کل آموزش و پرورش گلستان در گرگان با بیان مطلب فوق اظهار کرد:  دانش آموزان طی یک دوره آموزشی سه ساله و در پایان دوره متوسطه اول با یک مهارت حرفه ای در 4 حوزه ی صنعت،خدمات،هنر و کشاورزی آشنا خواهد شد.

وی افزود: آموزش مهارت، یک مطالبه ملی از همه دستگاه های آموزشی کشور است و در اسناد بالادستی تاکید شده که همه ی دانش آموزان از دوره ی ابتدایی تا پایان دوره متوسطه باید یک مهارت را یاد بگیرند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در استان گلستان از شناسنامه مهارتی ویژه 75هزار دانش آموز متوسطه اول از پایه ی هفتم تا نهم رونمایی شد که در این شناسنامه نوع مهارت و میزان ساعت حضور دانش آموزان در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای،ثبت می شود

زرافشان گفت: این طرح با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان گلستان اجرا می شود و هر دانش آموز دوره اول متوسطه باید یک شناسنامه داشته باشد که ضمن ثبت اطلاعات مهارت و ساعت دوره گذرانده شده، وی را با کار، کارکردن و مهارت و بازار کار آشنا خواهد کرد.

وی افزود: با این روش دانش آموزان پس از اتمام پایه ی نهم، با آگاهی بیشتری میتوانند، رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این طرح با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان اجرا می شود و انتظار می رود در پایان دوره آموزشی 3 ساله، دانش آموزان با حوزه های کسب و کار و خلاقیت آشنا شوند.

زرافشان یادآورشد: اطلاعات داخل این شناسنامه در سامانه آموزشی فنی و حرفه ای ثبت خواهد شد و دانش آموزان متوسطه اول باید در یکی از 4 حوزه ی صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی مهارت های لازم را کسب و با بازار کار و فرهنگ کار و کارآفرینی آشنا شوند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو