گروه : اجتماعی /

شناسه: 6732

09 فروردین 1403 14:34

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

حکم اعدام اعضای باند قتل‌های سریالی در گلستان اجرا شد

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: حکم اعدام متهمان ردیف اول و دوم پرونده باند قتل‌های سریالی صبح امروز در محوطه زندان گرگان اجرا شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، به‌نقل از روابط‌عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان با اشاره به اجرای حکم اعدام اعضای باند قتل‌های سریالی اظهار داشت: این 2 نفر 13 قتل و 80 فقره سرقت مسلحانه را در استان‌های گلستان و مازندران مرتکب شده بودند.

وی افزود: حکم اعدام متهمان ردیف اول و دوم این پرونده 8 هزار صفحه‌ای که در دیوان عالی کشور تائید شده بود امروز در محوطه زندان گرگان اجرا شد. متهم ردیف سوم این پرونده نیز به نفی بلد (تبعید) محکوم شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان افزود: رسیدگی به این پرونده پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور به اتهام افساد فی‌الارض و محاربه از بهمن 95 در دادگاه انقلاب گرگان آغاز شده بود. اعضای باند معروف به "قتل‌های سریالی"، بهار 94 به‌دنبال تشکیل پرونده قتل راننده سواری در دادسرای عمومی و انقلاب گرگان‌، شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته هاشمیان، بررسی اسلحه توسط کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان نشان داد با این اسلحه‌، در سال‌های گذشته نیز چندین سرقت مسلحانه و قتل در استان‌های گلستان و مازندران انجام شده و به این ترتیب یکی از سارقان که از مجرمان سابقه‌دار بود، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس‌کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد، این فرد از چند سال پیش همراه پسرش و فرد دیگری اقدام به سرقت‌های مسلحانه می‌کرد که در یک عملیات ضربتی، آن‌ها نیز دستگیر شدند. اعضای این باند، دام، انواع ماشین آلات کشاورزی، موتور آب، موتورسیکلت و خودروهای سواری را سرقت می‌کردند و در صورت مقاومت مال‌باختگان، آنان را نیز با اسلحه به قتل می‌رساندند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو