گروه : اجتماعی /

شناسه: 7943

09 فروردین 1403 16:28

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

حمایت صندوق زنان روستایی از بانوان شاغل آسیب دیده از سیلاب

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بانوان روستایی که اشتغال و کسب و کار خود را از دست دادند و یا کارگاه آن‌ها در سیل اخیر از بین رفته است از طریق صندوق حمایت زنان روستایی حمایت می‌شوند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، معصومه ابتکار ظهر امروز در حاشیه جلسه بررسی بهداشت و سلامت خانواده‌های سیل‌زده در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طرح یا سند ارتقاء وضعیت زنان در همه استان‌ها با هدف تحقق عدالت جنسیتی به فراخور هر استان و شرایط خاص آن تدوین شده است.

وی افزود: سند ارتقای وضعیت زنان استان گلستان تدوین شده و آماده است،این سند باید در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شود تا هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف انجام شود و اعتبارات لازم در نظر گرفته شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان داشت: طرح های زیادی در راستای توان‌افزایی اشتغال و کارآفرینی زنان،صندوق حمایت زنان روستایی و همچنین زنان سرپرست خانوار با سازمان‌های مختلف مانند وزارت جهادکشاورزی و یا وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی منعقد شده تا بتوانیم وضعیت زنان سرپرست خانوار و دیگر زنان را در حوزه کسب و کار،اشتغال، کارآفرینی و حمایت از آنها ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: امروز هم در استان گلستان دو جلسه برای بررسی و ارزیابی وضعیت سلامت خانواده و زنان و اقدام صورت گرفته در سیل اخیر و همچنین کسب و کار آنها تشکیل شد. تمرکز خاص به شرایط زنان آسیب‌دیده در سیل انجام می‌شود. تلاش می‌کنیم تا شرایط زنان به لحاظ جسمی، روحی و روانی مورد توجه قراردهیم و آنها را به زندگی عادی بازگردانیم.

ابتکار گفت: برای کمک به کاهش آسیب‌های روانی زنان طرح گفت‌و‌گو ملی خانواده و ارتقاء تاب‌آوری را با قوت بیشتری ادامه می‌دهیم. در این طرح‌ها از سازمان‌های مردم نهاد و بخش های غیردولتی نیز کمک می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: بانوان روستایی که اشتغال و کسب و کار خود را از دست دادند و یا کارگاه آنها در سیل اخیر از بین رفته است از طریق صندوق حمایت زنان روستایی حمایت می‌شوند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان داشت: با همکاری وزارت بهداشت و درمان وضعیت سلامت زنان، زنان باردار و وضعیت خاص برخی از زنان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد،خوشبختانه هیچ تهدید جدی در زمینه سلامت زنان نداشتیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو