گروه : اقتصادی /

شناسه: 2053

28 فروردین 1403 10:33

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی گلستان: بیش از ۷۹ هزار تن سویا از کشاورزان گلستانی خریداری شد

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به خریداری بیش از ۷۹ هزار تن سویا از کشاورزان گلستانی گفت: تاکنون بیش از ۹۹.۸ درصد از مطالبات سویاکاران گلستانی پرداخت شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، سعید حسن‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون کشاورزان سویاکار استان گلستان بیش از 79 هزار تن محصول  خود را به مراکز خرید تحویل داده‎‌اند.

وی تصریح کرد: ارزش این میزان سویا بیش از 170 میلیارد تومان است که از این میزان 169 میلیارد و 800 میلیون تومان معادل 99.8 درصد به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تاکید کرد: بقیه طلب سویاکاران که معادل 0.2 درصد وجه محصول آنان است هم برنامه‌ریزی شد و به زودی پرداخت می‎‌شود.

وی تاکید کرد: امسال شرکت غله و خدمات بازرگانی مباشر خرید از سویاکاران گلستانی بود که حدود 12 مرکز خرید را برای تحویل سویا آماده کرده بود.

حسن‌پور افزود: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم سویا با افزایش 15 درصدی به بیش از 2 هزار و 265 تومان رسید.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تاکید کرد: کشاورزان گلستانی در بیش از 34 هزار هکتار از زمین‌های خود سویا کشت کردند که با این میزان تولید رتبه نخست کشور را از آن خود کردند.

حسن‌پور اظهار داشت: استان گلستان رتبه نخست تولید سویا در کشور را دارد و حدود 70 درصد این دانه روغنی در استان گلستان تولید می‌شود.

سویا پس از کشت و برداشت گندم و جو به عنوان کشت دوم در ماه‌های خرداد تا تیر در استان گلستان کشت می‌شود؛ برداشت و خرید تضمینی سویا تا پایان آذر ماه در استان گلستان  ادامه دارد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو