گروه : اقتصادی /

شناسه: 5147

28 فروردین 1403 21:56

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس سازمان صنعت و تجارت گلستان: بیش از ۳۱۴ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان گلستان پرداخت شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۱۴ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۲۱ تولیدکننده استان گلستان پرداخت شده است.

به گزارش قابوس نامه ؛ خبرگزاری تسنیم؛ به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان صنعت گفت: معدن و تجارت استان گلستان، حسینقلی قوانلو در چهل و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری و پس از اجرای مجدد طرح رونق تولید در سطح کشور 880 واحد و طرح تولیدی استان از بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: پس از بررسی کمیته کارشناسی و در نهایت تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از این تعداد 594 درخواست جهت دریافت مبلغی بالغ بر 766 میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های استان معرفی شده اند‌.

وی افزود: از این تعداد، تا کنون 21 واحد موفق به اخذ بیش از 31 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید از بانک‌های استان شده‌اند، که از نظر مبلغ پرداخت شده استان گلستان در رتبه هشتم کشور قرار دارد.

به گفته قوانلو، در میزان مبلغ معرفی شده به بانک‌ها از محل این طرح هم استان گلستان در جایگاه هفتم کشور قرار دارد که نشان‌دهنده عزم جدی مسئولین استان برای رفع مشکلات واحدها و طرح‌های تولیدی استان دارد‌.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان همچنین درباره اجرای طرح نوسازی و بازسازی صنایع در استان نیز گفت: از آغاز این طرح در استان که در سالجاری اجرای آن آغاز شده است تعداد 152 واحد جهت دریافت تسهیلات این طرح در سامانه ثبت نام نموده اند که از این حیث استان گلستان در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

قوانلو گفت: از این تعداد‌، 114 واحد جهت دریافت 331 میلیارد تومان تسهیلات طرح نوسازی و بازسازی به بانک‌های استان معرفی شده‌اند که امیدواریم با همکاری بانکها در اجرای این طرح نیز موفق باشیم.

در این جلسه مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی استان طرح و تصمیمات لازم در خصوص رفع آنها اتخاذ شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو