گروه : اقتصادی /

شناسه: 5156

10 فروردین 1403 09:50

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان: بیمارستان‌های گلستان نیازمند ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: ۲۰ میلیارد تومان همه تجهیزات مورد نیاز ما در سال ۱۳۹۶ در استان گلستان بود که باید تامین شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، عبدالرضا فاضل پیش از ظهر امروز در آیین بیست و ششمین اجلاس سراسری مدیران تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور که در گرگان درحال برگزاری است،اظهار داشت: تجهیزات پزشکی جدانشدنی از علم پزشکی است و ارائه خدمات سلامت بدون تجهیزات غیرممکن است.

وی تصریح کرد: ذائقه بیماران ما تغییر کرده و هر بیماری که می‌خواهد به بیمارستان مراجعه کند این است که آن بیمارستان مجهز بوده یا خیر، و امروز شاهد آن هستیم که جراحی رباتیک آمده که در پیشرفته‌ترین آن انسان در عمل جراحی دخالت ندارد.

فاضل افزود: بیمار در حین جراحی با توجه به تجهیزات با خیال آسوده عمل جراحی را انجام دهد و امروز برای کشف سرطان با یک آزمایش ساده امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه در طرح تحول سلامت قدم‌های بزرگی در این حوزه برداشته شده، گفت: متمرکز شدن تجهیزات سبب شده که بیمار به تجهیزات پزشکی دسترسی بیشتری داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که بیمار جز بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشد و در این مسیر دانشگاه علوم پزشکی گام برداشته است.

فاضل افزود: در نیم نخست سال 1396 توانستیم بر تجهیزات نظارت داشته باشیم و در پایش در شهرستان‌ها، کارشناسان ما در تلاش هستند که نواقص کار را برطرف کنند.

وی به کمبود برخی از تجهیزات پزشکی در استان گلستان اشاره کرد و افزود: 20  میلیارد تومان همه تجهیزات مورد نیاز ما در سال 1396 در استان گلستان بود که باید تامین می‌کردیم و این مهم در توان ما نبود و با توجه به این مهم به تهیه تجهیزات ضروری اقدام کردیم و توانستیم با یک چهارم این اعتبار تجهیزات لازم را در استان تامین کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تاکید کرد: تولیدات ارتوپدی، تولیدات دارویی، یخچال‌های منهای80 و سرنگ و تجهیزات پزشکی در استان گلستان تولید می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اقدام خوبی  در استانانجام می دهند.

فاضل با بیان اینکه در هفته دولت تجهیز اورژانس ترومای در شرق استان و بیمارستان گنبدکاووس داشتیم، افزود: 1.5 میلیارد اعتبار این پروژه بود و خدمات را در آن شهرستان افزایش دادیم.

وی  با بیان اینکه در هفته دولت در شهر بندرترکمن و کلاله دو کلینیک ویژه افتتاح کردیم، افزود: نداشتن دستگاه هایتک یکی از مشکلات ما دراستان است و ما دستگاه  ام.آر.ای و یک سی تی اسکن در شرق داریم، شتاب‌دهنده خطی  در استان یکی است و با وجود بیشترین آمار سرطان کشور مربوط به استان گلستان است، از دستگاه شیمی درمانی و شتاب دهنده خطی برای بیماران سرطانی محروم هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: مناقصه‌ای برگزار کردیم که با کارشناسان بتوانیم با شرکت‌های وابسته به وزارتخانه داشته باشیم و بتوانیم ورود این تجهیزات‌های تک به استان را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو