گروه : اقتصادی /

شناسه: 5746

10 فروردین 1403 10:29

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون گردشگری میراث فرهنگی گلستان: ۳ پروژه بزرگ گردشگری در گلستان اجرا می شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گلستان گفت: طرح های گردشگری «آرمان طبیعت»، «آسمانه دریای خزر» و «ساماندهی جزیره آشوراده» از پروژه های بزرگ گردشگری است که در گلستان اجرا می شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از مهر، رحمان فرمانی، عصر سه شنبه، در نشست اجتماعات نخبگانی پیرامون راهکارهای پیشرفت صنایع دریایی استان گلستان، اظهار کرد: گلستان مجموعه ای از جاذبه های طبیعی و گردشگری است، بناهای خاص و منحصر به فردی چون برج قابوس، دیوار گرگان، شهر جرجان، برج رادکان و غیره از این جمله است.

وی با بیان این که ۳۷ روستای هدف گردشگری و جنگل های هیرکانی از دیگر جاذبه هاست، ادامه داد: همچنین خلیج گرگان جاذبه های خوبی برای توسعه گردشگر دارد، تنها جزیره ایرانی دریای خزر در گلستان واقع شده و بکر و آرام بودن و تنوع پرندگان می تواند برای گردشگران جذابیت داشته باشد.

وی با بیان این که گردشگری سایر صنایع دیگر را به چرخه در می آورد، گفت: گلستان در مسیر گردشگران واقع شده و یکی از بازاهای هدف ما خراسان شمالی و رضوی است.

فرمانی گفت: سه پروژه مهم گردشگری داریم که طرح گردشگری آرمان طبیعت که در بندرگز به زودی اجرا می شود، طرح گردشگری آسمانه دریای خزر در سواحل بندرترکمن و ساماندهی جزیره آشوراده از جمله دیگر طرح های بزرگ است.

وی به پروژه های کوچک تر دیگر هم اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه ها درآمدزایی بخش گردشگری افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص برخی از طرح ها از جمله آشوراده گفت: تملک اراضی، بحث های زیست محیطی و اعتبارات را را باید در نظر گرفت.

فرمانی بیان کرد: باید در سواحل مطالعه جامع گردشگری داشته باشیم که نقشه جامع به ما دهد، توانمندسازی ساحل نشینان و ایجاد زیرساخت ها و همچنین ایجاد ردیف اعتباری در بودجه دولت برای توسعه آشوراده از دیگر پیشنهادات است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو