گروه : اقتصادی /

شناسه: 6676

10 فروردین 1403 02:11

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 1071 تن میگو با نظارت دامپزشکی گلستان صادر شد

مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: یکهزار و 71 تن میگو برداشتی از مزارع مجتمع پرورشی گمیشان سال گذشته با نظارت کارشناسان این اداره کل از طریق گمرکات استان صادر شد.

به گزارش قابوس نامه، محمودرضا وفایی روز پنجشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: این در حالی است که سال 95 مقدار 480 تن میگو با نظارت کارشناسان دامپزشکی گلستان صادر شده بود.
وی گفت: 23 هزار و 344 تن خوراک و مکمل طیور، 189 تن آلایش مرغی، سه هزار و 68 تن پا و پنجه مرغ، 39 تن شیرخام و 125 تن کنجاله سویا از دیگر محصولات حوزه کشاورزی و دامی استان بود که سال قبل با نظارت دامپزشکی صادر شد.
دکتر وفایی همچنین صادرات یکهزار و 881 تن گوشت مرغ منجمد، 14 تن ماهی، 25 تن مکمل غذایی دام و طیور و دو میلیون و 964 هزار و 200 قطعه جوجه یک روزه گوشتی را از دیگر صادرات گلستان برشمرد.
در گلستان، سه مرکز قرنطینه در پلیس راه نوکنده (غرب استان)، تنگراه ( شرق استان) و گمرگ اینچه برون (مرز خشکی با جمهوری ترکمنستان) فعال است و مجوز را برای حمل دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی به خارج از استان صادر می کند.
همچنین طبق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان، در این استان 970 واحد پرورش مرغ گوشتی، سه میلیون و 800 هزار واحد دامی و یک سایت پرورش میگو در گمیشان و کارخانه های تولید خوراک دام و طیور وجود دارد که بهره برداران این حوزه در برخی تولیدات از جمله شیر، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و عسل رتبه های برتر را در میان استانهای کشور به خود اختصاص داده اند.
استان گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و896 هزار نفر جمعیت دارد و از شمال با کشور ترکمنستان، از غرب با مازندران، از شرق با خراسان شمالی و از جنوب با استان سمنان همسایه است.
انتهای پیام /

نویسنده :

نظرات
آرشیو