گروه : حوادث /

شناسه: 1351

07 اردیبهشت 1403 17:43

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در روستای «پاسنگ بالا» رخ داد؛  مجروح شدن یک چوپان بر اثر حمله پلنگ در گالیکش + عکس

یک قلاده پلنگ در روستای «پاسنگ بالا» از توابع بخش لوه شهرستان گالیکش به یک دامدار حمله کرد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از نیلکوه، عصر امروز «موسی‌الرضا سایری» جوان 23 ساله ساکن روستای «پاسنگ بالا» حین چرا گوسفندان خود در منطقه جنگلی «بلنجر» این روستا نا غافل موردحمله یک قلاده پلنگ قرارگرفته است.

این جوان از ناحیه، سروصورت و ناحیه شانه و دست راست دچار آسیب و پارگی عمیق شده است.
000000aaaaarewclkholhlbj 2

این دامدار ساعت 14 و 30 دقیقه امروز پس از انتقال به روستا توسط اورژانس 115 آق قمیش به بیمارستان محمد رسول‌الله (ص) شهرستان کلاله اعزام‌شده است.

پیگیری‌های نیلکوه حکایت از آن دارد حال عمومی این جوان رضایت‌بخش است.

پزشکان معتقد هستند زخم‌های ناشی از حیوانات وحشی بسیار آلوده هستند و علاوه بر تزریق واکسن کزار نباید بخیه شوند و خودبه‌خود جوش بخورند.

گفتنی است طی ماه‌های آذر و اسفند 92 پلنگ دو موردحمله به جوانان روستاهای کیارام و سیجان از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش داشته که طی آن موجب مصدومیت «اکبر آرامیان» از روستای کیارام و فوت «مرتضی سیجانی» از روستای سیجان شده است.

حمله پلنگ به انسان زمانی رخ می‌دهد که انسان‌ها وارد حریم و محدوده زیستگاه طبیعی شوند. با نزدیک شدن به فصل زمستان که فصل جفت‌گیری پلنگ‌هاست و این حیوان به دلیل سردی هوا و نیز عدم یافتن تغذیه مناسب به سمت پایین‌دست آمده و درعین‌حال یقین بدانید که اگر مزاحمتی برای او ایجاد نشود، هیچ حادثه‌ای رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو