گروه : حوادث /

شناسه: 2239

29 فروردین 1403 01:35

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل گلستان:  تلفات تصادفات در استان گلستان ۱۳ درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، کشته‌شدگان تصادفات در جاده‌های استان گلستان ۱۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش قابوس نامه،به نقل از تسنیم؛ مهدی میقانی ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان اظهار داشت: مهم‌ترین نقش رسانه‌ها ایجاد تغییر و اصلاح رفتار در جامعه و ایجاد الگوی مناسب در سطح جامعه است.

وی افزود: رسانه ها باید تلاش کنند در راستای ایجاد این تغییر رفتار حرکت کنند و در کنار دستگاه‌های اجرائی بوده و برای دستیابی به اهداف مشترک به هم‌افزائی برسند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان با اشاره به اینکه تغییر و اصلاح رفتار مهم‌ترین ماهیت رسانه‌هاست، تصریح کرد: علاوه بر رسانه‌ها امامان جماعت و دیگر مسئولان نیز باید به این نقش خود توجه داشته باشند.

میقانی گفت: رسانه‌ها در موضوع کاهش وقوع حوادث و کاهش تلفات، بیشترین نقش را ایفا می‌کنند و هیچ ارزشی بالاتر از این وجود ندارد که انسان بتواند جان انسان دیگری را نجات دهد.

وی با اشاره به طرح‌های آموزشی اجرا شده در راستای فرهنگ‌سازی در استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، کشته‌شدگان تصادفات در جاده‌های استان گلستان 13 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: تعداد کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای در استان گلستان در این مدت 25 نفر کاهش یافته و این موضوع در سال‌های اخیر روندی کاهشی داشته که باید تلاش کرد این حرکت ادامه داشته باشد.

میقانی با اشاره به اهمیت تربیت و آموزش خبرنگاران تخصصی در بخش‌های مختلف، افزود: وجود خبرنگاران تخصصی می‌تواند دستگاه‌های اجرائی را در دستیابی به اهداف خود بسیار کمک کند.

وی با اشاره به فرسوده بودن ماشین‌آلات راهاری در استان گلستان گفت: در سرمای اخیر برخی از خبرنگاران از نزدیک فرسودگی ماشین آلات و تلاش نیروهای راهداری را در آن دما، مشاهده کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان با بیان اینکه با ادغام دو بخش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به یکی از مجموعه‌های اداری بزرگ در استان تبدیل شده است، اظهار کرد: این تصمیم با هدف تخصصی‌تر شدن فعالیت حوزه راه و حمل و نقل اتخاذ شده است.

میقانی افزود: ما به آینده راهداری بسیار خوشبین هستیم و نوسازی ناوگان راهداری در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو