گروه : فرهنگی /

شناسه: 5848

31 فروردین 1403 16:29

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیر فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر: ۷۰ برنامه فرهنگی و هنری در ایام دهه فجر برگزار می شود

مدیر فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی از برگزاری ۷۰ برنامه فرهنگی و هنری در گلستان خبر داد و گفت: این برنامه ها در ۱۰ بخش اجرا می شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، ظهر پنجشنبه در نشست گروه خبری فجر گلستان با کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: با فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر امسال ۷۰ برنامه در گلستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این برنامه ها در ۱۰ بخش اجرایی خواهد شد، افزود: بخش قرآنی با چهار مورد، جشنواره‌ها با ۶ مورد، نمایشگاه فرهنگی و هنری با ۱۴ مورد، مسابقات با هشت مورد، همایش‌ها با سه مورد، در بخش کارگاه‌ها با پنج مورد، جشن و شادمانه‌ها با ۱۳ مورد، موسیقی با ۶ مورد، اجراهای نمایشی با چهار مورد، محفل شعر با چهار مورد برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری جشنواره‌ها، گفت: در این ایام پنج جشنواره در گرگان و یک مورد در بندر ترکمن اجرا می‌شود.

وی از برگزاری اختتامیه جشنواره ملی نقاشی آیات در سوم بهمن خبر داد و تصریح کرد: در این جشنواره ۹۱۷ اثر از ۲۷ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که این در نوع خود به‌عنوان یک پدیده تلقی می‌شود.

فضیلت بابیان اینکه جشنواره مد و لباس از(۱۵ تا ۳۰ بهمن) در تالارفخرالدین اسعد گرگانی فعالیت خود را آغاز می کند، اظهار کرد: جشنواره مد لباس، یک جشنواره هنری، علمی و دینی است که در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه دبیرخانه این جشنواره بر عهده دانشگاه علمی کاربردی نوین گلستان خواهد بود، افزود: در این جشنواره آثاری که به نمایشگاه راه پیدا می‌کنند نشان شیما تقدیم خواهد شد.

مدیر فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در سال گذشته تعداد ۵۰۸ اثر به دبیرخانه جشنواره مد و لباس ارسال شد که ۶۰ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد و ۱۲ اثر برتر جوایز دریافت کردند.

وی از برگزاری جشنواره موسیقی فجر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی خبر داد و افزود: این جشنواره فعالیت خود را از ( ۱۱ تا ۱۵ اسفندماه) با حضور گروه‌های موسیقی استان آغاز خواهد کرد که هرکدام از این گروه‌ها یک اجرا خواهند داشت.

فضیلت اظهار کرد: جشنواره تجسمی فجر هم از (۲۳ بهمن تا ۲ اسفند) در محل کاخ‌موزه گرگان فعالیت خواهد داشت.

مدیر فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی از اکران فیلم فجر در گلستان خبر داد و گفت: افتتاحیه این مراسم (۲۳ بهمن) در پردیس سینما کاپری برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه فیلم‌ها در دو بخش سیمرغ یک و دو اکران می‌شوند، افزود: منظور از سیمرغ یک فیلم‌هایی هستند که برای اولین بار به دبیرخانه راه‌یافتند که در این بخش ۱۱ فیلم اکران می‌شود و منظور از سیمرغ دو حضور کارگردان‌های معروف خواهد بود، که در این بخش اکران سه فیلم را خواهیم داشت.

فضیلت از برگزاری ۱۴ نمایشگاه در این ایام خبر داد و اظهار کرد: در نمایشگاه آثار منتخب جشنواره ملی نقاشی آیات حدود ۶۰ اثر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی از (۳ تا ۱۰ بهمن) با موضوع قرآنی و هنری فعال خواهد بود.

وی از برگزاری نمایشگاه تازه‌های کتاب، نمایشگاه مطبوعات دوران انقلاب در مراوه تپه، نمایشگاه خوش‌نویسی در آزادشهر، تجسمی و کتاب در مینودشت، عکس انقلاب، آثار تجسمی، نمایشگاه مجازی انقلاب، نمایشگاه بزرگ کتاب در کلاله، نمایشگاه طراحی و نقاشی در کردکوی، نمایشگاه عکس انقلاب، نمایشگاه عکس در گالیکش، نمایشگاه عکس انقلاب و نمایشگاه کتاب در گنبد خبر داد.

مدیر فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری مسابقه، گفت: مسابقه نقاشی برای قرآن آموزان و مسابقه کتاب‌خوانی در رامیان، مسابقه نقاشی پرچم ایران برای سنین زیر ۱۰ سال در بندر ترکمن، مسابقه فرهنگی در مینودشت، مسابقه نقاشی با موضوع فجر و مسابقه فرهنگی در علی‌آباد، مسابقه عکاسی لبخند ماندگار در گالیکش برگزار می‌شود.

وی از همایش مسابقه با قاچاق کالا و ارز در رامیان خبر داد و تصریح کرد: همایش فضای مجازی در اردوگاه بسیج شیرآباد و همایش نقش انقلاب در هویت‌یابی جوانان در مسجد جامع قره قاچ از دیگر برنامه‌های به شمار می‌آید.

فضیلت گفت: در بخش کارگاه‌ها، کارگاه خوش‌نویسی و نقاشی در رامیان، ایستگاه نقاشی با عنوان روز خوب خدا در مراوه‌تپه، کارگاه آموزش خوش‌نویسی در آزادشهر، کارگاه آموزشی تفریحی با موضوع آسیب‌های اجتماعی، کارگاه تجسمی در گنبد برگزار می‌شود.

وی از برگزاری ۱۳ برنامه در بخش جشن‌ها و شادمانه‌ها خبر داد و افزود: جنگ شادی عمو فیتیله با همکاری بخش خصوصی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی و جشن انقلاب در بندرترکمن برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: جُنگ شادی ویژه سالمندان در رامیان و جنگ شادی در رامیان، گنبد، خان ببین، جشن بزرگ انقلاب و جشن شادی در کلاله، جشن فجر در گالیکش، جشن گروه عمو فیتیله در گنبد، جشن تکلیف در کردکوی اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این ایام کلاس روخوانی و تفسیر سوره فجر در دلند رامیان، نقاشی برای قرآن آموزان در رامیان، محفل انس با قرآن در مراوه‌تپه و کردکوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو