گروه : مذهبی /

شناسه: 5859

09 فروردین 1403 23:50

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تقدیر و تشکر رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان از اقدام ستاد نماز جمعه گرگان نرده‎های جداکننده صف مسوولان گلستان با مردم در نمازجمعه برداشته شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان از اقدام ستاد نماز جمعه گرگان در پی برچیده شدن نرده‎‎ای جداکننده جماعت نمازگزار از مسوولان ابراز خرسندی و تشکر کرد و پیرامون این اتفاق مهم و مبارک چند نکته و پیشنهاد داد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس ، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان از اقدام تحسین‎برانگیز ستاد نماز جمعه گرگان در پی برچیده شدن نرده‎‎ای جداکننده جماعت نمازگزار از مسوولان ابراز خرسندی و تشکر کرد و پیرامون این اتفاق مهم و مبارک چند نکته و پیشنهاد داد.

روز جمعه ششم بهمن جاری نمازگزاران شهرستان گرگان در مصلای وحدت گرگان، شاهد اقدامی ارزشی از سوی ستاد نماز جمعه و مشخصا حسب الامر و موافقت امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در استان در برچیده شدن نرده‎های جداکننده جماعت نمازگزار از مسوولان بودند، که الحق و الانصاف جای تقدیر و تشکر دارد و در این اقدام ارزشی چند نکته نهفته است.

اولا: در علت و چرایی ایجاد نرده برای جوانان بیان شود تا بدانند در یک مقطع پنج تن از امامان‎جمعه و تعدادی از مردم نمازگزار توسط، منافقین کوردل در حین نماز ترور و اجساد مطهره آنان پاره پاره و به شهادت رسیدند و شهید محراب و نماز عنوان یافتند و مسوولان امنیتی برای تامین امنیت بیشتر چاره‎ای نداشتند الا اینکه محدوده‎ای را نرده کشیده تا کنترل کنند که البته پس از آن دیگر اتفاقی نیفتاد.

جوانان حق دارند بدانند که شهیدان اشرفی اصفهانی، صدوقی، مدنی، دستغیب و قاضی طباطبایی در دهه شصت و در حال سجده نماز جمعه ترور شدند و جسم مبارکشان تکه تکه شده و پاره‎های تن مطهرشان توسط مردم با فاصله زیادی از محراب جمع آوری شد بطوریکه برخی نقل کرده‎اند که پاره‎های تن این شهیدان حتی به سقف مصلی چسبیده و آنرا از سقف جمع آوری و به ابدان مطهر شهیدان یاد شده ملحق کرده و به خاک سپرده‎اند.

دوم اینکه بعد از سالیان دراز این اقدام ارزشی از سوی امامان جمعه این معلمان ارزش‎های انسانی و مکتبی اتفاق افتاد و در مردم شور و شعفی ایجاد کرد تا همه کسانی که علیه روحانیت تبلیغ می‎کنند بدانند که علمای اسلام بین خود مردم فاصله‎ای قائل نیستند. و علاوه بر آن روحانیت ثابت کرد منشأ تحولات معنوی و هدایتگران در صراط مستقیم الهی هستند.

سوم اینکه، استقبال مردم از این حرکت ارزشیِ امامان جمعه، گویای این حقیقت است که همراه روحانیت و مسئولان بوده و خود ضامن خنثی کردن توطئه و حرکت ضدانقلاب خواهند بود و امنیت مردمی را تامین خواهند کرد.

چهارم- امید آن که نمایندگان دولت، مدیران کل دستگاه‎های اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر، به تأسی از نمایندگان محترم رهبری معظم انقلاب، همانند اوایل انقلاب وقت ملاقات عمومی خود را مساجد ترتیب دهند و این فضیلت و ارزش فراموش شده اول انقلاب را احیا کنند و مشکلات مردم و مراجعان را حل کنند.

پنجم- پیشنهاد می‎شود مدیران عالی، میانی و صفیِ استان نیز دیوارهای ارتباطی خود با مردم (این ولی نعمت های نظام اسلامی) را برچینند و امید را در دل مردم افزون سازند.

به عنوان خادم مردم استان در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و دهه مبارک فجر ، پیشنهاد می‎کنم در دهه فجر امسال مردم استان گلستان شاهد این اقدامات مدیران عزیز و انقلابی بوده تا استان گلستان الگویی برای سایر استان‎های کشور باشد، کما اینکه امام جمعه بزرگوار تبریز و نماینده ولی‎فقیه در آذربایجان شرقی الگوی عملی برای سایر استان ها گردیدند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو