گروه : اخبار استان /

شناسه: 4801

31 فروردین 1403 17:04

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان : مراکز آزمایش سلامت کپسول‌های سی‌ان‌جی در استان گلستان راه‌اندازی شد

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان گفت: مراکز آزمایش سلامت کپسول‌های سی ان جی با هدف ارتقای استاندارد و ایمنی خودروهای دوگانه‌سوز در استان گلستان راه‌اندازی شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، محمود فرمانی ظهر امروز در مراسم افتتاح 2 مرکز آزمایش سلامت کپسول‌های سی ان جی در استان اظهار داشت: کپسول‌های سی ان جی در این مراکز در 7 مرحله آزمایش فنی می‌شوند و سپس مجوز تائد معاینه فنی به آنها داده می‌شود.

وی تاکید کرد: تاکنون 3 مرکز آزمایش فنی کپسول‌های سی ان جی در شهرهای گرگان و گنبدکاووس راه اندازی شده که برای این 3 مرکز بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده که 11 نفر مشغول به کار شده‌اند.

فرمانی تصریح کرد: 2 مرکز آزمایش سلامت کپسول‌های سی‌ان‌جی ویژه خودروهای دوگانه‌سوز در گرگان با هزینه 750 میلیون تومان و با اشتغالزایی برای 8 نفر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان افزود: این 2 مرکز در گرگان یکی در خیابان جرجان، جرجان 15 و دیگری در بریدگی دوم جاده گرگان به آق قلا به هم استانی‌ها خدمات می‌دهد.

فرمانی تاکید کرد : برخی از نواقص در کپسول‌های سی ان جی خودروها بدون آزمایش‌های لازم قابل تشخیص نیست و از این پس داشتن برچسب آزمایش سلامت کپسول‌های سی ان جی برای معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز الزامی است.

وی تصریح کرد: با یک بار معاینه فنی خودروهای دو گانه سوزودریافت تائیدیه سلامت این خودروها به مدت 3 سال می‌توانند تردد کنند و پس از این مدت دوباره باید به این مراکز مراجعه کنند.

مدیر کل استاندارد وتحقیقات صنعتی گلستان افزود: در استان گلستان 150 هزار خودروی دوگانه‌سوز با مصرف روزانه 1600 هزار متر مکعب گاز سی‌ان‌جی وجود دارد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو