گروه : اخبار استان /

شناسه: 6972

06 اردیبهشت 1403 06:04

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رشته‌های دانشگاه آزاد گلستان براساس آمایش سرزمینی افزایش می‌یابد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان گفت: سیاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی, ارتقاء کیفیت آموزشی متناسب با نیازهای جامعه است و باید رشته‌هایی در دانشگاه‌ها تاسیس شود که در فارغ‌التحصیلان آن بیکار نباشند و آمایش سرزمینی انجام شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم , حجت‌الاسلام سید علی طاهری ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس اظهار داشت: سیاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی, ارتقاء کیفیت آموزشی متناسب با نیازهای جامعه است, و باید رشته‌هایی در دانشگاه‌ها تاسیس شود که در فارغ‌التحصیلان آن بیکار نباشند و آمایش سرزمینی انجام شود.

وی افزود: برخی معتقدند که اگر در دانشگاه سخت‌گیری نشود, جذب دانشجو افزایش می‌یابد, اما این نکته برعکس است و اگر ما بتوانیم زمینه‌های اجتماعی, فرهنگی, پژوهشی و آموزشی دانشگاه را ارتقاء دهیم, ناخودآگاه تعداد دانشجویان افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان تصریح کرد: موفقیت علمی یک دانشگاه, در ارتقاء مباحث علمی, پژوهشی, تربیتی, فرهنگی دانشگاه است و از عوامل جذب دانشجو است.

حجت الاسلام طاهری تاکید کرد: در کشور ما کلمه مسئول, معنای واقعی خود را فراموش کرده و در نظام اسلامی, مسئولیت به شرط انجام وظایف درست در آن حوزه باید باشد و اگر فردی در جایگاه ماندگاری مسئولیت خود پافشاری کند, یا 100 درصد بی‌عیب است و یا اینکه از مسئولیت, ریاست را برداشت کرده است.

وی یادآور شد: حضور چشمگیر مسئولان در این مراسم نشان از وحدت و تعامل خود مسئولان با یکدیگر در گنبدکاووس است و همه ما باید در توسعه دانشگاه همکاری کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه ارتقاء درجه دانشگاه‌ها منوط به افزایش تعداد دانشجویان می باشد, اظهار کرد: ارتقاء درجه دانشگاه ها منوط به افزایش تعداد دانشجویان است و در حوزه گلستان و یا کشور نیست.

درجه دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس ارتقاء یابد

قره‌جه طیار, نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار بالا گنبدکاووس و مرکزیت آن در شرق گلستان, انتظار می‌رود درجه این دانشگاه ارتقاء یابد.

وی افزود: ایجاد و پذیرش رشته‌های پرستاری, اتاق عمل در این مدت زمان کوتاه، نشان از تلاش‌های آقای رضایی شیرازی در دوره مدیریت است.

پذیرش رشته‌های بهداشت عمومی و اتاق عمل در سال جاری تحصیلی

رضا رضائی شیرازی, ریاست سابق دانشگاه آزاد واحد گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: در حال حاضر این دانشگاه 3 هزارو 500 دانشجو دارد که از این تعداد 3 هزارو 235 نفر ثبت‌نام کردند و دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس از لحاظ کیفیت, فضا بهترین و بزرگترین دانشگاه در بین دانشگاه ها است.

وی افزود: با تلاش مسئولان ,در سال گذشته رشته‌های علوم پزشکی وارد این دانشگاه شد و در سال گذشته در رشته پرستاری پذیرش دانشجو شد و در سال جاری نیز در رشته‌های اتاق عمل و بهداشت عمومی پذیرش دانشجو خواهیم داشت و از سوی وزارت بهداشت قول تاسیس رشته فیزیوتراپی نیز داده شده است.

در این مراسم از زحمات رضا رضائی شیرازی تقدیر شد و احمد مهرابیان به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس معرفی شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو