گروه : سیاسی /

شناسه: 5490

30 فروردین 1403 23:35

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

ارتش یمن به‌سوی نیروگاه‌های اتمی ابوظبی موشک کروز شلیک کرد

نیروی موشکی ارتش یمن اعلام کرد که یک موشک کروز را به‌سوی نیروگاه‌های هسته‌ای «براکه» ابوظبی شلیک کرده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از شبکه المسیره، نیروی موشکی ارتش یمن اعلام کرد که یک موشک کروز را به‌سوی نیروگاه‌های هسته‌ای «براکه» ابوظبی شلیک کرده است.

در همین راستا، «عزیر راشد» معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گفتگو با شبکه المیادین اعلام کرد که «شلیک موشک به‌سوی نیروگاه‌های ابوظبی حاوی پیامی سیاسی و نظامی است»، وی همچنین تصریح کرد که «موشک به هدف خود»‌ اصابت کرده است.

وی افزود، «موشک (کروز) تولید یمن است و ما توانایی تولید چنین موشک‌هایی را داریم»، وی همچنین اعلام کرد که برد این موشک 1600 کیلومتر است.

معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که اقدامات (نظامی)‌ آن‌ها «مشروع و قانونی است زیرا در چارچوب دفاع از خود در برابر یورش مستمر علیه وطن‌مان است».

این اقدام نظامی ارتش یمن در شرایطی انجام شد که روز گذشته درگیری‌هایی بین نیروهای جنبش انصارالله و رئیس جمهوری مخلوع یمن، علی عبدالله صالح، رخ داد، درگیری‌هایی که در پی اقدامات تحریک‌آمیز صالح علیه جنبش انصارالله که به بی‌ثباتی اوضاع انجامید، شکل گرفت.

جنبش انصارالله یمن پیشتر نسبت به گسترش دامنه جنگ و فشار علیه ملت یمن و دخالت‌های امارات در این جنگ شدیداً هشدار داده بود.

این در حالی است که طرف‌های اماراتی حمله به نیروگاه‌های اتمی براکه را رد کرده‌اند.

qaboosnameh29

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو