گروه : سیاسی /

شناسه: 6570

09 فروردین 1403 23:08

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

هاآرتص: حمله غرب به سوریه یک پیروزی دیگر برای بشار اسد بود

روزنامه هاآرتص در مطلبی اذعان کرد حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، شکستی برای این ائتلاف به سرکردگی دونالد ترامپ تلقی می‌شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی نوشت: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، پیروزی دیگری را در نبرد برای به دست آوردن قلب مردم کشورش و جلب حمایت جهان عرب به دست آورده است. حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به تاسیسات تحقیقاتی در سوریه بیشتر یک شکست برای این ائتلاف به سرکردگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تلقی می شود.

ائتلاف آمریکا، انگلیس و فرانسه این موضوع را درک نکرد که حمله به پایتخت یک کشور عربی هرگز باعث نمی شود مردم آن کشور به خیابان ها بیایند و با حمایت از آنها این حمله را جشن بگیرند. در حقیقت بدترین دشمنان حکومت بشار اسد نیز از این حمله، که در اصل با هدف تامین منافع آمریکا و غرب در سوریه صورت گرفت، حمایت نکردند. این ائتلاف در حالی خود را منادی حقوق بشر و ارزش های جهانی معرفی می کند که تاکنون هیچ اقدامی برای توقف کشتار مردم یمن انجام نداده است.

دونالد ترامپ و برخی از متحدانش همچنان از رفتار خصمانه اسرائیل در قبال مردم بی گناه فلسطین حمایت می‌کنند. رویدادهای دو هفته اخیر در نوار غزه و کشته و زخمی شدن ده ها فلسطینی به دست نیروهای اشغالگر، نمونه بارزی از بی توجهی غرب به آزادی است.

اگر هدف غرب دفاع از حقوق بشر است باید توجه بیشتری به اقدامات ضد بشردوستانه رژیم توتالیته و دیکتاتوری عربستان سعودی در قبال مردم خودش داشته باشد تا این که دل نگران مردم سوریه باشد. خون مردم سوریه همرنگ مسلمانان فلسطین و یمن است ولی رفتار غرب در خصوص اجرای حقوق بشر دوگانه و برگرفته از منافع آن است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: واضح است که حمله موشکی ائتلاف آمریکا، فرانسه و انگلیس توازن قدرت را در سوریه و کشورهای عربی از جمله آنهایی که مخالف حکومت بشار اسد هستند، تغییر نخواهد داد. همچنین این گونه حمله ها به برقراری یک توافق سیاسی جدید که آرمان های مردم سوریه را نمایندگی کند، منجر نخواهد شد و آنچه در نهایت باقی می ماند نمایش قدرت است.

نویسنده این گزارش مدعی است: «اگر غرب حقیقتا به رفاه مردم سوریه توجه دارد بهتر است به جای حمله موشکی، حمایت تمام قد خود را از "ارتش دموکراتیک سوریه" نشان دهد و از این طریق در جهت برقراری آزادی و امنیت مردم این کشور عمل کند.»

در انتهای این مطلب آمده است: ترامپ و متحدانش بیش از رفاه مردم سوریه به منافع خود اهمیت می دهند. رویه ای که آمریکا، انگلیس و فرانسه در قبال سوریه پیش گرفته اند به تاسیس یک حکومت آزاد و دموکراتیک در این کشور منجر نمی شود، بلکه کشورهای دیگر منطقه را به چالش خواهد کشید و چه بسا رژیم اسرائیل یکی از آنها باشد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو