گروه : سیاسی /

شناسه: 6842

09 فروردین 1403 18:26

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

بازتاب حضور پرشکوه ایرانیان در راهپیمایی روز قدس در رسانه‌های خارجی

رسانه‌های خارجی، حضور پرشکوه ایرانیان در راهپیمایی روز قدس در همبستگی با مردم فلسطین را بازتاب دادند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های خارجی، حضور پرشکوه ایرانیان در راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و هفته‌ها پس از اعلام تصمیم غیرقانونی آمریکا علیه قدس شریف را بازتاب دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد راهپیمایی روز جهانی قدس، امروز جمعه در محکومیت اشغال اراضی فلسطینی از سوی اسرائیل در شهر‌های سراسر ایران برگزار شد. راهپیمایان در ایران با سردادن شعار‌های مرگ بر اسرائیل، اشغال قدس، شهری که به اعتقاد مسلمانان معراج پیامبر اسلام از آنجا آغاز شد، را محکوم کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: راهپیمایان در ایران همچنین در محکومیت تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارتخانه خود به بیت المقدس شعار‌های ضد آمریکایی سر دادند. ایران از زمان انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ به نشانه حمایت از ملت فلسطین آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس اعلام کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین در گزارشی جزئی‌تر از مراسم امروز نوشت: مردم ایران در راهپیمایی امسال آدمک ترامپ را حلق‌آویز و به سمت نتانیاهو و بن‌سلمان دارت پرتاب کردند. یک جوان ۳۰ ساله گفت: رهبر انقلاب از ما خواسته است تا با حضور گسترده خود به جهان نشان دهیم که اقدامات آمریکا و اسرائیل تاثیری بر ما ندارد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز در یک خبر فوری نوشت: ایرانی‌ها در سراسر این کشور با برپایی راهپیمایی روز قدس، نابودی اسرائیل را خواستار شدند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت همچنین عکس زیر را برای پوشش مراسم روز قدس در تهران انتخاب کرد.

بازتاب حضور پرشکوه ایرانیان در راهپیمایی روز قدس در رسانه‌های خارجی

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» هم با بیان اینکه "مردم ایران با شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» کنترل اسرائیل بر قدس و انتقال سفارت آمریکا به این شهر را محکوم کردند" به راهپیمایی امروز مردم ایران واکنش نشان داد.

بازتاب حضور پرشکوه ایرانیان در راهپیمایی روز قدس در رسانه‌های خارجی

خبرگزاری رویترز نیز سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در روز قدس را بازتاب داد و نوشت: علی لاریجانی روز جمعه اعلام کرد چنانچه تهران از سوی اسرائیل و عربستان سعودی تحت فشار بیشتری قرار گیرد امنیت خاورمیانه تهدید خواهد شد. او گفت اسرائیل و عربستان سعودی منشا هرج و مرج در منطقه هستند و مثلث عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا به دنبال آن است که منطقه را به صحنه هرج و مرج تبدیل کند.

شبکه المیادین نیز گزارش داد: تهران و ۹۰۰ شهر ایران شاهد برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس بودند. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی که میلیون‌ها نفر بودند حمایت خود را از انتفاضه فلسطین و قدس و راهپیمایی‌های بازگشت اعلام کرده و شعار آزادی فلسطین سر دادند.

ملحم ریا، خبرنگار شبکه المیادین، درباره راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران گفت صد‌ها هزار نفر که پیش‌بینی می‌شود تعداد آن‌ها در ایران به میلیون‌ها نفر برسد برای راهپیمایی که ایرانی‌ها در طول چهل سال گذشته آن را برگزار کرده اند به خیابان‌ها آمده‌اند. سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در آن به زبان عربی به ترغیب (جوانان عرب) برای مشارکت در راهپیمایی روز قدس پرداخت، بسیار مهم بود.

مجری این شبکه نیز عنوان کرد همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پیش‌بینی کرده بودند راهپیمایی امسال باشکوه‌تر از سال‌های قبل در حال برگزاری است.

شبکه فلسطین‌الیوم نیز در حساب توییتری خود حضور گسترده ایرانیان در راهپیمایی روز قدس در تهران را بازتاب داد.

بازتاب حضور پرشکوه ایرانیان در راهپیمایی روز قدس در رسانه‌های خارجی

شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا گزارش داد هزاران هزار مسلمان شیعه در پایتخت و شهرهای دیگر ایران بار دیگر در حمایت از فلسطینیان و در محکومیت سلطه اسرائیل بر شهر قدس به خیابانها آمده و پرچم اسرائیل و آدمک ترامپ را آتش زدند.

خبرگزاری شینهوا چین هم نوشت صدها هزار ایرانی در روز جمعه در سراسر این کشور روز قدس را در حمایت از فلسطینیان گرامی داشتند.

پایگاه اسرائیلی i24 نیز در مطلبی نوشت: ایران با وجود افزایش فشارهای آمریکا طبق روال سالهای گذشته راهپیمایی سالانه روز قدس خود را با شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" برگزار کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو