گروه : سیاسی /

شناسه: 6845

31 فروردین 1403 09:33

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه؛ ابتکار: ایران نمی‌تواند تا ابد درباره برجام صبر کند

معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده درباره توافق هسته‌ای ایران (برجام) با خبرگزاری فرانسه مصاحبه کرد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده روز جمعه در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی با خبرگزاری فرانسه مصاحبه کرد و گفت: ایران درباره توافق هسته‌ای نمی تواند تا ابد صبر کند.

معصومه ابتکار اعلام کرد ایران خواستار آن است که حفظ برجام در اسرع وقت تایید شود و نمی تواند تا ابد منتظر این امر باشد.

وی تایید کرد مقدمات ازسرگیری غنی‌سازی اورانیوم در حال انجام است تا در صورتی که برجام منتفی شود، عملی گردد.

ابتکار که معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ایران است، گفت: " ما یک نقش آفرین صادق و شریف در عمل به تعهداتمان بوده‌ایم و حداکثر تلاش‌مان را کردیم و خوش نیتی به خرج دادیم. ما در یک منطقه به شدت بی ثبات قرار داریم. ما باید بتوانیم از اقتصادمان و کشورمان محافظت کنیم (...) ما اراده خودمان را برای حرکت به جلو مطابق شرایطمان و همراه با برجام نشان دادیم."

ابتکار تاکید کرد رهبر معظم ایران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امر فرموده‌اند مقدمات از سرگیری غنی سازی اورانیوم در آینده از سر گرفته شود.

ابتکار که در ویلنیوس برای شرکت در همایش جهانی زنان سیاستمدار شرکت کرده بود، افزود مقدمات غنی سازی در دست انجام است اما همه چیز در چارچوب برجام خواهد بود.

اورانیوم غنی سازی شده می تواند به عنوان سوخت برای تولید برق به کار گرفته شود. ایران برخلاف اتهام زنی‌های آمریکا و اسراییل، همواره تایید کرده است که برنامه هسته‌ای‌اش صرفا غیرنظامی و صلح‌آمیز است. توافق 2015 که بعد از سال ها ماراتن دیپلماتیک به دست آمده و هدف آن از میان برداشتن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران بوده است در پی تصمیم هشتم مه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از آن، شکننده شده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو