گروه : سیاسی /

شناسه: 8479

10 فروردین 1403 15:22

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

العالم: ترکش‌های حوادث اخیر دیر یا زود به رژیم‌صهیونیستی نیز خواهد رسید

شبکه تلویزیونی العالم‏ در گزارشی به بررسی تحلیل مواضع رژیم‌صهیونیستی در تحولات اخیر و انتقام سخت ایران از آمریکا پرداخت.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم‏، رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند اگر اوضاع منطقه ملتهب و ناآرام شود و به حد انفجار برسد این رژیم در موضع ضعف و بدترین شرایط قرار خواهد گرفت.

در حالیکه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند خود را از جنایت آمریکا در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی دور نگه دارد، ارتش این رژیم در پی واکنش و حملات موشکی ایران در سطح آماده باش بالا قرار دارد و نیرو‌های خود را در مرز‌های شمالی و جنوبی به حال آماده‌باش درآورده است. از سوی دیگر کابینه امنیتی رژیم اشغالگر با برگزاری نشست‌هایی واکنش ایران و چشم‌انداز تحولات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

خبرنگار شبکه العالم با تهیه گزارشی در این خصوص گفت: در میان فضای تایید یا عدم تایید، صبح دیروز اسرائیلی‌ها در حالی بیدار شدند که ایران یکی از پایگاه‌های آمریکایی را (در عراق) موشک‌باران کرد. این در حالی بود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم ادعا کرد آسیب زدن به اسرائیل به معنای واکنش سریع و قاطع خواهد بود، اما به نظر می‌رسد اینگونه اظهار نظر‌ها از جانب نخست وزیر این رژیم صرفا یک برنامه تبلیغاتی برای مصرف داخلی اسرائیل است بویژه که کابینه امنیتی تل آویو بلافاصله بعد از واکنش موشکی ایران برای بررسی اوضاع تشکیل جلسه داد.

«عصمت منصور» کارشناس امور اسرائیل در این باره گفت: اسرائیل به خوبی درک کرده اگرچه فعلا واکنش مستقیمی دریافت نکرده و مواضع مخصوص این رژیم هدف قرار نگرفته است، اما اگر دایره و حیطه واکنش‌ها گسترده‌تر شود یقینا به این رژیم هم خواهد رسید.

خبرنگار العالم افزود: فرماندهی ارتش اسرائیل که به اظهارنظر‌های سیاسی چندان توجهی ندارد بلافاصله و به شکلی شتابزده و به خاطر ترس از انفجار اوضاع و سخنان مقامات ایران مبنی بر اینکه رژیم اشغالگر از تحولات نظامی به دور نخواهد ماند‎؛ نیرو‌های خود را بویژه در شمال و جنوب فلسطین اشغالی به حال آماده باش کامل درآورد.

علی الجریر استاد پژوهش‌های اسرائیلی در دانشگاه قدس در این باره می‌گوید: وقتی پایگاه‌هایی که از اسرائیل حمایت و حفاظت می‌کنند در امان نیستند اسرائیل یقینا بداند که خودش نیز در امان نخواهد بود.

گزارشگر العالم در ادامه افزود: اشغالگران به خوبی دریافته اند که ترکش‌های حوادث اخیر دیر یا زود به این رژیم نیز خواهد رسید.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو