گروه : فرهنگی /

شناسه: 1524

31 فروردین 1403 21:59

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دیوید کیج: بازی‌ها باید از دنیای زامبی‌ها و هیولا‌ها فاصله بگیرند

دیوید کیج ، مدیرعامل استودیو Quantic Dream که توسعه ی بازی‌های پرطرفدرای همچون Heavy Rain و Beyond: Two Souls را در کارنامه خود دارد همواره به عنوان یکی از نوآوران صنعت بازی‌های ویدئویی شناخته میشود. وی در سخنرانی این هفته‌ی خود در لندن گفت پیش‌بینی می کند در آینده توسعه دهندگان بجای بازی های زامبی و هیولایی بیشتر به ساخت بازی‌هایی با داستان‌های واقعی و انسانی روی بیاورند. در ادامه با تک‌شات همراه باشید.

به گزارش قابوس نامه به نقل ازتک ضات دیوید کیج، در گفت و گوی اخیر خود با GI.biz، از خاطره‌ی دیدار خانمی در یک مهمانی سخن گفت که قسمت بی خانمان بازی Beyond برایش بسیار تکان دهنده بوده است. چرا که خود او نیز ۲ سال در خیابان‌ها زندگی می کرده و از این رو آن بخش از بازی او را بار دیگر به حال و هوای آن دوره از زندگی اش برده است.

کیج میگوید:

من بسیار تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفتم. به عنوان یک سازنده این قدرتمندترین عکس‌العملی است که می توانید از مخاطب خود ببینید. من فکر میکنم سنتی وجود دارد که بازی‌ها باید از دنیای واقعی جدا باشند و کمتر به مسائل واقعی بپردازند. نمی دانم این طرز فکر از کجا آمده است.

کیجدر ادامه به چشم انداز حود درباره آینده بازی‌های ویدیویی اشاره کرد و گفت:

در طی سالهای اخیر، بازی‌ سازان بیشتری را می بینم که افکار متفاوتی دارند. افرادی که می فهمند اگر در فیلم‌ها، کتاب‌ها و یا هرقالب هنری میتوان به مسائل واقعی پرداخت، پس چرا در بازی‌ها چنین نباشد؟ چرا باید همواره به زامبی‌ها، هیولاها و چیزهای جالب دیگر که ارتباطی با دنیای ما ندارند بپردازیم؟ درست است که صنعت بازی‌سازی به این طریق موفق بوده، اما من فکر میکنم سازندگان بیشتری، به مسائل دنیای واقعی خواهند پرداخت، چراکه انتقال یک مفهوم به شکلی سرگرم‌کننده بسیار چالش‌بر‌انگیز است!

کیج در ادامه افزود که از دیدگاه شخصی، بازی های مستقل برایش جالب تر بوده چراکه «خلاقیت و شجاعت بیشتری» در آن‌ها وجود دارد. او از همکاری با استودیو کوانتیک دریم ابراز خشنودی کرد و گفت شراکت آنها با سونی ، موجب دستیابی به منابع و پشتیبانی لازم برای ساخت بازی‌های است که «مضمون متفاوتی» دارند.

وی در سخنرانی خود از تضاد بازی‌های کوانتیک دریم صحبت کرد و گفت بازی‌هایFahrenheit ، Heavy Rain و Beyond برای مخاطبان یک تضاد محسوب میشوند چراکه در قالب مورد انتظار آن‌ها جای نمی گیرند.

اگر یک شوتر‌اول‌شخص می ساختیم، این همه بحث در مورد کارمان وجود نداشت. در Fahrenheit سعی می کردم بازی‌ای درباره یک داستان سرایی سرگرم کننده، احساسات و چیزهایی که کسی فکرش را هم نمی کرد در یک بازی وجود داشته باشد بسازم. احساسات؟ شرایط بحرانی؟ انتخاب‌های اخلاقی؟ چه کسی اینها را در یک بازی ویدیویی می خواهد؟ امروزه همین احساسات را در همه بازی‌های ویدیویی، حتی اکشن، می بینید.نمیگویم که ما خالق آن هستیم، اما خیلی زود آن را باور کردیم.

کیج در اینباره می گوید هر چیز جدیدی میتواند با ساختارهای معمول متضاد باشد و او نیز نمی خواهد کارهایش غیر از این باشد.

من دوست دارم بازی‌هایی باب میل همه بسازم اما همزمان نمی خواهم فقط خواسته‌های بازار را برآورده کنم. همه ما می توانیم شوتر اول‌ شخص بسازیم، اما با افرادی که در جست‌ و جوی راه‌های متفاوت هستند، صنعتی جذاب‌تر خواهیم داشت.

بازی بعدی استودیو کوانتیک دریم، Detroit: Become Human نام دارد که یک عنوان انحصاری PlayStation 4 می باشد. این بازی داستان روباتی به نام کارا را دنبال می کند که در پی کشف طبیعت وجودی خود بوده و شکارچی دیگری به نام کانر، که به دنبال اوست. هنوز تاریخ عرضه‌ای برای این بازی مشخص نشده است.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو