گروه : اقتصادی /

شناسه: 2216

09 فروردین 1403 16:12

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون وزیر کار:  270 شرکت امدادی خودرو غیر قانونی فعالیت دارند

به گزارش قابوس نامه به نقل از میزان، سید مهدی حسینی در نشست خبری با حضور سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: از حدود 350 شرکت ثبت شده در کشور به نام امداد خودرو، تنها 80 شرکت توانسته‌اند مجوزهای قانونی را از شهرداری‌ها و سازمان راهداری اخذ کنند.

وی ادامه داد: به این ترتیب 270 شرکت امداد خودرویی به صورت غیرقانونی فعال هستند.

به گفته وی، از 80 شرکت ثبت شده امداد خودرو، 30 شرکت مجوز فعالیت در بیرون و درون شهر را دارا هستند.

حسینی با بیان اینکه این 80 شرکت دارای 3500 خودروی یدک‌کش هستند، گفت: حدود 40 شرکت امداد خودرو، عضو انجمن امداد خودرو کشور هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 70 درصد خودرو‌های فعال در ناوگان امدادی 80 شرکت امدادگر دارای مجوز، سن بالای 15 سال دارند، گفت: برای نوسازی ناوگان این شرکت‌ها، قراردادی با تولیدکننده داخلی منعقد شده که در آینده نزدیک حدود 1000 خودرو امدادی جدید وارد ناوگان امداد کشور خواهد شد.

به گفته وی، بسیاری از شرکت‌های امداد خودرویی در کشور به صورت جزیره‌ای کار می‌کنند که یک منطقه را اشغال کرده‌اند و می‌گویند در اینجا حق آب و گل داریم، در حالی که مجوز لازم را از دستگاه‌های مربوطه اخذ نکرده‌اند که امیدواریم هر چه زودتر ساماندهی شوند.

رئیس انجمن امداد خودرو کشور از امضای قرارداد با شرکت زامیاد برای جایگزینی خودرو پادرا به جای وانت نیسان در امدادهای خودرویی خبر داد و گفت: مردم از نیسان می‌ترسند و به همین دلیل قصد داریم فرهنگ این خودروها را تغییر دهیم و خودروی جدید را جایگزین آن کنیم.

وی با اشاره به تخلف برخی شرکت‌ها در ارائه سرویس‌های امداد خودرویی، گفت: برخی شرکت‌ها طی تماس تلفنی با مردم، تخلفاتی را مرتکب می‌شدند که قوه قضاییه آنها را شناسایی کرد و با آنها برخورد قانونی صورت گرفت.

بنابراین گزارش، همچنین در این نشست، سید حمید کلانتری معاون وزیر کار نیز در این نشست به انجمن امداد خودرو کشور پیشنهاد کرد که آمار و اطلاعات مربوط به شرکت‌ها را جمع‌آوری کنند و کیفیت وسایل نقلیه و خدمات امدادی را نیز افزایش دهند.

وی با اشاره به برخی مشکلات و غیرشفاف بودن مبالغ دریافتی شرکت‌های امداد خودرو از مشتریان، گفت: باید برای ارتقای کیفیت خدمات و شفاف‌سازی مبالغ دریافتی از مشتریان تلاش شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو