گروه : اقتصادی /

شناسه: 6263

10 فروردین 1403 09:59

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 واردات کدام میوه‌ها به کشور آزاد است؟

گمرک ایران اعلام کرد بر اساس آخرین تغییرات در مقررات مرتبط با واردات محصولات کشاورزی ورود شش میوه شامل نارگیل، آناناس، انبه، موز، منگوتین و پاپایا به کشور بلامانع است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، بر اساس آخرین تغییرات در مقررات مرتبط با واردات محصولات کشاورزی مطابق با اعلام دفتر مقررات و استانداردهای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی صرفا ورود شش میوه شامل نارگیل، آناناس، انبه، موز، منگوتین و پاپایا به کشور بلامانع است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ورود این میوه‌ها نیز با اخذ مجوز قرنطینه از دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور و سایر مجوزهای مرتبط مجاز بوده و غیر از موارد یاد شده واردات سایر میوه‌ها همچنان ممنوع است.

بنابراین گزارش؛ اطلاعات و آمار گمرک در ارتباط با مجوزها و ورود این محصولات به سرزمین اصلی کاملا روشن و شفاف است و ابهامی در واردات میوه به کشور وجود ندارد.

گمرک ایران صادرکننده مجوز ورود هیچ کالایی به کشور نیست و هم اکنون مجوزها و اطلاعات ترخیص تمامی کالاها از جمله میوه در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت می‌شود و در هر لحظه و مکانی امکان بهره برداری از این بانک اطلاعاتی به صورت شفاف و روشن وجود دارد.

در این توضیحات آمده است؛ طبق قوانین طبقه‌بندی بین‌المللی کالایی انواع میوه‌ها در ردیف‌های تعرفه‌ای مشخصی طبقه بندی شده‌اند و توصیف و کدگذاری این کالاها از سوی نهادهای بین‌المللی صورت می‌گیرد و از سوی فرد یا سازمان داخلی خاصی صورت نمی‌گیرد.

بنابراین ردیف تعرفه‌های مبهمی در فهرست واردات گمرک و محصولات باغی وزارت جهاد کشاورزی وجود ندارد و ردیف تعرفه‌ای تحت عنوان «سایر میوه‌های تازه» و «سایر میوه‌های خشک» طبق شرح و توصیف تعرفه‌های طبقه بندی کالایی به کالاهای مشخصی اختصاص دارد و این کالاها کاملا روشن و مشخص هستند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد شفافیت اقدام به ارائه آنلاین و لحظه‌ای آمارهای تجارت خارجی می‌کند و معتقد است این کار به همراه حساسیت و درایت رسانه‌ها و کارشناسان موجبات اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و شفافیت مضاعف را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو