گروه : سیاسی /

شناسه: 7565

09 فروردین 1403 20:42

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب؛ ناوشکن سهند راهی اقیانوس‌ها شد

ناوشکن بومی «سهند» صبح امروز به ناوگان رزمی نیروی دریایی ارتش در آب‌های جنوب الحاق شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم الحاق ناوشکن «سهند» به ناوگان رزمی نیروی دریایی ارتش در آب‌های جنوب، صبح امروز در بندرعباس برگزار شد.

امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، سردار «قاسم تقی‌زاده» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش، سردار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، «فریدون همتی» استاندار هرمزگان و کارکنان منطقه یکم امامت نداجا، از جمله حاضران در این مراسم بودند.

امیر سرلشکر موسوی فرمان الحاق این ناوشکن به ناوگان رزمی نداجا را اینگونه صادر کرد: «با استعانت از درگاه لایزال الهی و توکل به ساحت نبی مکرم اسلام (ص) و سلاله پاکش و با کسب اجازه از محضر فرماندهی معظم کل قوا، در آستانه 40 سالگی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی، فرمان الحاق ناوشکن الحاق ناوشکن سهند به ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش صادر می گردد. یا حسین یا حسین یا حسین».

ناوشکن سهند که از آن به عنوان پیشرفته‌ترین ناوشکن غرب آسیا یاد می‌شود به صورت صددرصد بومی، طراحی و ساخته شده است.

امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» در مراسم الحاق ناوشکن «سهند» به ناوگان رزمی نیروی دریایی ارتش که صبح امروز در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: نیروی دریایی که در زمان رژیم گذشته تقریبا همه چیزش وابسته بود، با پیروزی انقلاب اسلامی به ناگهان انرژی متراکم خود را آزاد کرد و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار آفرید.

وی افزود: «دلاوری‌های تکاوران دریایی در خرمشهر طی ۳۴ روز»، «حماسه بزرگ هفتم آذر که کمر دشمن بعثی را شکست و نیروی دریایی او را تا پایان جنگ از عرصه خارج کرد» و همچنین «برقراری امنیت خطوط دریایی و اسکورت ۱۰ هزار شناور تجاری»، سه نقطه از نقاط حساس عملکرد نیروی دریایی ارتش در ۸ سال دفاع مقدس هستند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: بعد از پایان دفاع مقدس به خصوص از زمان فرماندهی همرزم ارجمندم امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» فصل جدیدی در پیشرفت‌های نیروی دریایی ارتش آغاز شد. البته امروز جای امیر سیاری در این میدان خالی است؛ ایشان در ماموریت خارج از کشور بودند و به محض بازگست به کشور نیز به دو ماموریت مهم دیگر اعزام شدند و گرنه حتما باید در این میدان حاضر بودند و از یک منظر جدید، نتایج زحمات شما را نظاره می‌کردند. «مبارزه با دزدان دریایی»، «افزایش منطقه ماموریت تا مدار ۱۰ درجه» و «حضور موثر در اقیانوس‌ها» و «تاسیس منطقه دریایی جاسک»، «توسعه منطقه دریایی چابهار و پایگاه‌های وابسته به آن»، «عملداری توسعه سواحل مکران» و همچنین «ساخت شناور‌های جدید با کمک بخش صنایع وزارت دفاع و دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بینان»، از جمله نکات ویژه و برجسته دوران فرماندهی امیر سیاری در نیروی دریایی ارتش بود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو