گروه : فرهنگی /

شناسه: 2085

09 فروردین 1403 18:39

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

جاری شدن عطر یاس و محمدی در سینما

برگزاری اختتامیه سینما حقیقت، آغاز به کار چهارمین جشنواره فیلم یاس و نخستین جشنواره فیلم وحدت اسلامی از مهمترین اخبار سینما در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در هفته گذشته پرونده دهمین جشنواره سینما حقیقت بسته شد. در این جشنواره که در سه بخش ملی، بین المللی و جایزه شهید آوینی برگزار شد صدها مستند ساز داخلی و خارجی حضور داشتند و اضافه شدن بخش خرد و تجربه ویژه سالمندان و مستند کرمان از نقاط قوت آن بود.

نشان فیروزه ای این جشنواره به مهتاب کرامتی برای تهیه مستند«از صفر تا سکو» رسید.

این جشنواره به دبیری سید مهدی طباطبایی نژاد از 14 تا 21 آذر در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

یک روز پس از پایان سینما حقیقت چهارمین جشنواره فیلم یاس کار خود را در رامسر آغاز کرد. در آئین افتتاحیه این جشنواره از جمعی از پیشکسوتان سینما از جمله ثریا قاسمی، داریوش اسد زاده و علی نصیریان تجلیل شد.

این جشنواره به دبیری سید مصطفی ابطحی و به همت مؤسسه رسانه های تصویری تا 26 آذر ادامه دارد.

در هفته ای که گذشت از شورای صنفی نمایش خبر رسید به فیلم هایی که از سوی حوزه هنری تحریم می شوند دو هفته اکران بیشتر داده می شود. فیلم سینمایی«خشکسالی و دروغ» به کارگردانی پدرام علیزاده که از سوی حوزه هنری تحریم شده بود مشمول این قانون شد و دو هفته بیشتر از سقف قراردادش اکران می شود.

در روزهای گذشته با حضور جمعی از سینما گران از نخستین جایزه پژوهش سینما رونمایی شد.

این مراسم در خانه سینما برگزار شد و مراسم اهدای جایزه پژوهش سال سینما در هفته پژوهش برگزار می شود.

نخستین جشنواره فیلم وحدت اسلامی هم به مناسبت فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) به دبیری هاشم میرزا خانی کلید خورد. در این جشنواره صدها اثر از فیلمسازان سراسر جهان شرکت داده شده است. مسئولان برگزاری تصمیم دارند اتحادیه فیلمسازان اسلامی را تشکیل داده و به تولید آثار بیشتر در زمینه اسلام کمک کنند.

اختتامیه این جشنواره هم با پایان اجلاس سران در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

برگزاری مراسم تجلیل از  پروفسور گرهارد فایلینگر در موزه سینما، تکذیب توقف تولید فیلم سینمایی« ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و اعطای مجوز اکران فیلم « محمد رسول الله (ص)» در پردیس کوروش به مناسبت میلاد پیامبر از دیگر اخبار مهم  سینما در هفته ای که گذشت بود.

نویسنده :

نظرات
آرشیو