گروه : فرهنگی /

شناسه: 5428

31 فروردین 1403 20:03

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سومین آیین سال نوای موسیقی ایران برگزار شد: در هنرستان موسیقی به احترام فخرالدینی و پژمان خبردار می ایستادیم

سومین آیین نکوداشت هنرمندان موسیقی ایران با نام «سال نوا» شنبه شب چهارم آذرماه با حضور تعدادی از هنرمندان صاحب نام کشورمان در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران تهران برگزار شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری مهر، سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در ابتدای آیین نکوداشت هنرمندان موسیقی ایران «سال نوا» گفت: امشب قلب موسیقی ایران در نیاوران می تپد زیرا بناست جمعی از شاگردان از کسانی که در موسیقی و تربیت هنرجو زحمت کشیده اند تشکر کنند. در روزگارانی که توهم استادی بالاست باید سنت نیکویی که شاگردان مقابل استادانشان زانوی ادب بر زمین می زنند، پاس بداریم.

تجلیل از محسن الهامیان مدرس، مترجم و آهنگساز، مینا افتاده نوازنده و مدرس سنتور، محسن افتاده نوازنده و مدرس فاگوت، بهروز همتی نوازنده تار و همایون رحیمیان نوازنده ویولن بخش دیگری از سومین آیین نکوداشت هنرمندان موسیقی ایران «سال نوا» بود.

حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده تار در این بخش از برنامه گفت: برگزاری چنین مراسمی ثابت می کند که ما اهالی موسیقی نباید انتظار داشته باشیم که دولت ها برای ما کاری بکنند و روابط ما از آن رو که یک رابطه هنری و صنفی است نیازی به کسی ندارد. این مهم را هنرجویان هنرستان به خوبی امشب نشان دادند و ما از آنها درس می گیریم.

وی افزود: متاسفانه در این سال ها هنرمندان از هم فاصله گرفته و یکدیگر را حس نمی کنند و با وجود همه علاقه ای که به هم داریم اما شرایط به گونه ای شده که شوق دیدار همدیگر را از دست داده ایم در حالی که به نظر من هر روز باید استادانی مثل فرهاد فخرالدینی و یا احمد پژمان را دید؛ کسانی که زمانی که در هنرستان اسم شان می آمد به احترام شان خبردار می ایستادیم. به هر ترتیب برگزاری این آیین در چهل سال اخیر؛م نظیر است و این اتفاق برای ما پیشکسوتان هم درس آموز است.

این هنرمند با قدردانی از تلاش های بهروز همتی نوازنده پیشکسوت تار اظهار کرد: بهروز همتی یکی از استادن و از چهره های بی ادعای روزگار است. وقتی در فستیوال ها و جشنواره های مختلف پرونده نوازنده های برگزیده و جوان را می بینم نام بهروز همتی به عنوان استاد در کارنامه های آنها دیده می شود که این مهم نشان می دهد او به خوبی از پس تربیت هنرجویانش برآمده است.

پخش نماهنگی به یاد آندره آرزومانیان، ناصر فرهودی، علیرضا خورشیدفر و بابک بیات از هنرمندان فقید موسیقی کشورمان بخش بعدی این مراسم بود.

در آرزوی ثبت روز موسیقی

علی جعفری پویان نوازنده ویولن و دبیر اجرایی سومین آیین نکوداشت هنرمندان موسیقی ایران «سال نوا» نیز پس از این بخش گفت: متاسفانه طی سال های اخیر حرفه موسیقی در جامعه به شوخی گرفته شده و من بسیاری از همکارانم را دیده ام که بی‌کار بوده اند و هیچ حمایتی از آنها نشد.

وی افزود: «سال نوا» تمرین اتحاد بین اهالی موسیقی است که هر سال بیشتر از قبل خواهد شد. ما نشان دادیم که می توانیم روی پای خودمان بایستیم. البته من امیدوارم طی سال های آینده مثل همه هنرهای دیگر در تقویم رسمی روز موسیقی داشته باشیم. به هر حال من از ۲۰۰ نفر از اهالی موسیقی که در برگزاری این برنامه سهیم بودند صمیمانه سپاسگزارم.

قدردانی از خانواده های آندره آرزومانیان، ناصر فرهودی و علیرضا خورشید فر و بابک بیات، رونمایی از آلبوم موسیقی زنده یاد کامران داروغه که به همت علی تفرشی تنظیم شده است، پایان بخش سومین دوره سال نوای موسیقی ایران بود.

ناصر چشم آذر، فرهاد فخرالدینی، فواد حجازی، مجید انتظامی، احمد پژمان، آذر نوش صدر سالک، هنگامه اخوان، شراره دولت آبادی، محمد رضا چراغعلی، علی بوستان، محمد سلمانی، وارطان ساهاکیان، پیمان سلطانی، آذر هاشمی، سینا جهان آبادی از دیگر افراد حاضر در این مراسم بودند.

 

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو