گروه : ورزشی /

شناسه: 2381

10 فروردین 1403 18:03

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در گفت و گو با فارس فرکی: پرسپولیس،یک تیم ملی است/ در دعوای کی‌روش و برانکو دنبال مقصر نگردیم

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: پرسپولیس خودش یک تیم ملی محسوب می‌شود که بسیار قدرتمند است.

به گزارش قابوس نامه، به نقل از فارس، تیم فوتبال سایپا روز جمعه در هفته شانزدهم لیگ برتر به مصاف پرسپولیس می‌رود. با حسین فرکی سرمربی سایپا که یکی از مربیان پرافتخار فوتبال ایران است و خودش زمانی مربی تیم ملی بوده گفت‌وگویی در مورد این بازی و همچنین جدل رسانه‌ای برانکو و کی‌روش و استعفای سرمربی تیم ملی گفت‌وگویی به شرح زیر انجام دادیم که می‌خوانید:

فارس: یک تساوی پرگل مقابل ماشین‌سازی تبریز داشتید. 

با این بازی، نیم‌فصل اول برای ما به پایان رسید و یک بازی پرگل رقم خورد، شرایط هر دو تیم نزدیک به هم بود و ما برای پیروزی به تبریز رفته بودیم. اگرچه یک امتیاز هم در خانه حریف برای ما بد نبود اما تیمی که در این بازی پیروز می‌شد می‌توانست شرایط بهتری پیدا کند. ما با بازیکنان جدیدی مثل کلانتری و سلیمانی به مصاف ماشین‌سازی رفتیم.

فارس: بازیکنان دیگرتان مثل خلعتبری روز جمعه می‌توانند مقابل پرسپولیس بازی کنند؟

خلعتبری مشکلی برای بازی مقابل پرسپولیس ندارد اما برای حضور حامد لک و عزت پورقاز در فهرست تیم باید نام 2 بازیکن را از فهرست تیم خارج کنیم که در حال مذاکره با این نفرات هستیم. ما تغییراتی در تیم نسبت به نیم‌فصل اول ایجاد کرده‌ایم و می‌خواهیم نتایج‌مان را در نیم فصل‌اول جبران کنیم. تعطیلات نیم‌فصل ما کافی نبود که ما بتوانیم با این نفرات جدید 2-3 بازی تدارکاتی داشته باشیم و آنها با تیم ما هماهنگ‌تر شوند. بیشترین نگرانی ما در بازی جمعه هماهنگی تیم است.

فارس: مهدی ترابی مقابل پرسپولیس هم غایب خواهد بود؟

او روز گذشته به تمرین آمد و از نزدیک او را دیدم. امیدوارم هرچه سریعتر ترابی سلامت خود را پیدا کند زیرا یک بازیکن ملی‌پوش است تا هم بتواند به تیم ملی و هم خود سایپا کمک کند. امروز قرار است با نظر پزشک از پای او عکسبرداری شود تا ببینیم گچ پایش را چه زمانی باید باز کند.

فارس: پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل اول است، فکر می‌کنید این تیم را بتوانید شکست دهید یا از این تیم امتیازی بگیرید؟

فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. در بازی رفت هم مقابل پرسپولیس سزاوار باخت نبودیم، روی یک ضربه کرنر گل خوردیم. با این حال باید بگویم که پرسپولیس تیم قدرتمندی است. برانکو فرصت خوبی داشته و با این تیم کار کرده است و اکنون هم این تیم صدرنشین جدول است. پرسپولیس به نوعی تیم ملی محسوب می‌شود، این تیم ملی‌پوشان زیادی دارد که اکنون سروش رفیعی هم به آنها اضافه شده است. پرسپولیس هم تیم قدرتمند و هم قابل احترامی است، ما هم انگیزه‌های خودمان را برای این بازی داریم تا بتوانیم نیم‌فصل دوم را خوب شروع کنیم.

فارس: فکر می‌کنید این پرسپولیس نقطه ضعفی هم داشته باشد؟

هر تیمی نقطه ضعف دارد، پرسپولیس هم تیم قدرتمندی است که البته نقاط ضعفش بسیار کم است، دلیلش هم کاملاً روشن و واضح است، بازیکنان سطح اول فوتبال ما را در اختیار دارند. با این حال فوتبال جذابیت‌هایش به همین غیرقابل پیش‌بینی بودنش است، گاهی تیمی با نقاط مثبت زیاد هم بازنده می‌شود، شاید ما هم در این بازی چنین شرایطی را داشتیم.

فارس: نظر شما راجع به دعوای برانکو و کی‌روش چیست؟ آیا این دعوا کمکی به فوتبال ما کرد؟

این دعوا هیچ کمکی به فوتبال ما نکرد. بحث‌هایی بود که یک بار دیگر اتفاق افتاد، این مسائل در فوتبال ما عادی شده است و آنچه که به آن توجه نمی‌شود تیم ملی و وجهه آن است. بهتر است دنبال مقصر هم نگردیم زیرا هیچ تأثیری نخواهد داشت. همه باید دست به دست هم بدهیم تا تیم ملی قدرتمندی داشته باشیم و تیم ملی موفق از دل لیگ بیرون می‌آید لیگی که در آن خیلی از مربیان در آن زحمت می‌کشند. به اعتقاد من برانکو هم حق دارد. او در گذشته در جایگاه کی‌روش بوده و هدایت تیم ملی را بر عهده داشته است. اکنون هم در یک تیم دیگر فوتبال ما سرمربی است که هواداران و دوستداران زیادی دارد.

فارس: چه چیزی عادی شده است؟ این جر و بحث‌های بی‌فایده یا استعفاهای تکراری کی‌روش؟

همه‌ این مسائل برای فوتبال ما عادی شده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو