گروه : اخبار ایران /

شناسه: 5329

10 فروردین 1403 09:06

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرار دسته جمعی خانواده امیران و تاجران سعودی به خارج

اخبار برخی منابع از ریاض پایتخت عربستان حاکی از موج فرار دسته جمعی خانواده‌های تعداد زیادی از امیران و تاجران سعودی به خارج از کشور است.

به گزارش قابوس نامه  به نقل از «عربی 21»، اطلاعات اولیه از برخی منابع در ریاض پایتخت سعودی حاکی از این است که این کشور شاهد موج مهاجرت و یا فرار دسته جمعی خانواده های تعداد زیادی از امیران و تاجرانی است که دستگیر شده و یا بیم دارند در روزهای آینده به سرنوشت امیران دستگیر شده دچار شوند.

آمار موجود حاکی از این است که تعداد افراد خاندان حاکم سعودی بین 20 تا 30 هزار نفر است و تعداد زیادی از آنان بیم دارند هر لحظه دستگیر شوند به ویژه کسانی که از مخالفان به شمار می آیند یا در گذشته با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مخالفت و یا از او انتفاد کرده اند.

موافقت ولیعهد شرط خروج از کشور

تعدادی از امیران سعودی موفق شدند این کشور را ترک کنند اما تعداد زیادی از آنان همچنان در عربستان مانده اند زیرا از چند ماه پیش هر امیر سعودی برای سفر به خارج از کشور نیازمند موافقت ولیعهد است، با این حال اطلاعات موجود حاکی از این است که تعداد زیادی از خانواده هایی که کشورشان را ترک کرده اند از امیران و یا تاجرانی هستند که اسم آنان در لیست ممنوعیت سفر قرار نداشته و یا برای سفر نیازمند موافقت ولیعهد نیستند.

در این میان گفته می شود امیر عبدالعزیز بن عبدالله بن عبدالعزیز چند روز پیش به دلیل بیماری شدید و درمان توانست موافقت ولیعهد را برای ترک کشور به دست آورد.

این در حالی است که شنبه شب کمتر از یک ساعت پس از تشکیل هیئت تحقیق در مورد فساد به ریاست محمد بن سلمان، موج بازداشت ها در عربستان کلید خورد وو در جریان آن 11 امیر سعودی و پنج وزیر و بیش از 30 تاجر بازداشت شدند.

منبع: تسنیم

نویسنده :

نظرات
آرشیو