شناسه: 5810

10 فروردین 1403 02:23

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

جانشین سابق سپاه نینوا گلستان: 12 دی یک پشتوانه مردمی بود که با خون شهدا گره خورد

جانشین سابق سپاه نینوای گلستان گفت: انقلاب اسلامی ریشه عمیقی در گنبدکاووس دارد که متاسفانه از آن غافل شده ایم و 12 دی به عنوان نمونه یک حرکت پشتوانۀ مردمی بود که با خون شهدا گره خورد.

به گزارش قابوس نامه، حسین کریمی اول در میزگرد تخصصی 12 دی و روز شهرستان گنبد که شامگاه گذشته در سالن کنفرانس موسسه مهر آفرینان جوان برگزار شد، با عنوان خاطرات کوتاهی از این حماسه در گنبدکاووس افزود: با توجه به اینکه گنبدکاووس شرایط متفاوتی نسبت به دیگر شهرستانها داشت، از سال 56 مبارزات شروع شد و زمانیکه شهید مدنی در مسجد کاظمیه گنبدکاووس بودند رفت و آمد انقلابیون به این مسجد نمود داشت.

وی به عنوان یک گنبدی با انتقاد از غفلت و کم کاری در پرداختن به به تاریخ این مبارزات در شهرستان گفت: این میزگرد ابتدا بابی برای انتقاد از خودمان است که چرا محله هایی چون ترک آباد که محور فعالیت های انقلاب در گنبد بودند مغفول مانده اند.

کریمی اول ادامه داد: تا پیش از این روز نیز این حرکت های خودجوش انقلابی و ضد طاغوت مردم در گنبد وجود داشت و با کمک خواستن مردم گالیکش از گنبد جوانان مادر 12 دیماه برای کمک به این شهر رفتند که در بازگشت 7 نفر از آنها به شهادت رسیدند و شماری نیز مجروح شدند.

مولفه های حماسه 12 دی ؛ وحدت به برکت وجود روحانیت و دلدادگی به انقلاب

وی در ادامه سخنانش وحدت به برکت وجود روحانیت ، دلدادگی به انقلاب و امام ، روحیه شهادت طلبی و حس کمک به مظلوم را از مولفه های بارز حرکت جوانان درحماسه 12 دی برشمرد و اظهار کرد: وحدتی که به برکت وجود روحانیت با محوریت علمای شهرستان چون حاج آقای ابراهیمی ایجاد شد و همچنین دادادگی به انقلاب باعث شد این حرکت خودجوش برای دفاع از کسانی که به آنها تعرض شده است انجام شود.

جانشین سابق سپاه نینوا حرکت جوانان در 12 دی را منشا تحول در منطقه عنوان کرد و گفت: پس از شهید و مجروح شدن عده ای از جوانان در این روز، تظاهرات بیشتر شد و اثر آن به حدی بود که انقلابیون کل مردم گنبد را پشتیبان خود می دیدند.

وی اذعان کرد: یک پشتوانه مردمی ایجاد شد که با خود شهدا گره خورده بود و اگر تا آن زمان مبارزه با طاغوت برای کسی شبهه ای داشت با این حرکت بزرگ همه مصمم شدند که علیه رژیم تظاهرات کنند.

لزوم تشکیل جبهه فرهنگی متناسب با شهرستان

کریمی اول در رابطه با مطالبه جمعی از فعالان فرهنگی اجتماعی گنبد از مسئولین برای نامگذاری 12 دی به عنوان روز شهرستان نیز گفت: نیاز به تشکیل یک جبهه فرهنگی متناسب با شرایط شهرستان داریم تا بیشتر در راستای انسجام نیروهای انقلاب کار شود و این حرکت قطعا در جهت هم افزایی برای تدام انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر استفاده از راهنمایی علما و بزرگانی که در این روز حضور داشته اند یادآور شد؛ تشکیل این جبهه فرهنگی منسجم در گنبد می تواند پشتیبان هر حرکت انقلابی باشد که در استان انجام می شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو