طراحی سایت
يكشنبه 6 اسفند 1396.
تاریخ شمسی :
الأحد 10 جماد ثاني 1439.
تاریخ قمری :
Feb 25 2018.
تاریخ میلادی :

شناسه خبر: 5945

حقایقی از این قبیل که میوه یکی از سالم ترین گزینه های غذایی است، میان وعده ای مناسب و حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های ضروری است، اگرچه صحت دارد اما به گفته کارشناسان تغذیه زیاده روی در مصرف همین گزینه سالم هم خالی از خطر نیست.

به گزارش قابوس نامه به نقل از عصر ایران، در اینجا ۴ نشانه ای که به شما هشدار می دهد روزانه بیش از اندازه نیازتان میوه دریافت می کنید، معرفی شده است:

احساس نفخ مداوم: میوه یک ماشه کلاسیک برای ابتلا به نفخ است. میوه ها غنی از یک نوع قند به نام فروکتوز هستند که متاسفانه بسیاری از ما قادر به جذب و هضم موثر مقادیر زیادی از فروکتوز نیستیم. محققان بر این باورند که ۴۰ درصد از مردم از یک بیماری به نام سوء جذب فروکتوز در روده کوچک رنج می برند. عدم جذب فروکتوز با علائمی مانند ایجاد گاز و نفخ در دستگاه گوارش همراه است. دریافت فروکتوز بیش از حد با واکنش های التهابی در بدن نیز همراه است.

ابتلا به اسهال یا سندرم آی بی اس: سوء جذب فروکتوز موجود در میوه منجر به نفخ، گرفتگی عضلات شکم، درد و اسهال و حتی گاهی سردرد نیز می شود. علاوه بر این، بسیاری از میوه ها مانند سیب سرشار از پکتین هستند؛ یک نوع فیبر که مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر یا آی بی اس، برای شکستن کامل آن مشکل دارند.

افزایش وزن: حتی اگر مواد غذایی حاوی قند و کربوهیدرات های تصفیه شده، غذاهای فراوری شده و محصولات چرب حیوانی را نیز کنار بگذارید، مصرف بیش از حد میوه باز هم می تواند برای از دست دادن وزن، مشکل آفرین باشد. مصرف روزانه ۵ میوه متوسط توصیه شده است. یک میوه متوسط درحدود ۶۰ کالری انرژی دارد بنابراین برای حفظ وزن بدن در محدوده طبیعی باید اعتدال در مصرف میوه ها هم رعایت شود.

احساس ضعف و گرسنگی: فروکتوز نه‌ تنها جلوی گرسنگی را نمی ‌گیرد بلکه برعکس میل به مصرف مواد غذایی پرکالری را افزایش می‌ دهد. محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی پس از زیر نظر گرفتن ۲۴ داوطلب که گروهی نوشیدنی ‌های حاوی گلوکز و برخی نوشیدنی‌ های حاوی فروکتوز مصرف می ‌کردند اعلام نمودند، وقتی داوطلب نوشیدنی حاوی فروکتوز می‌ خورد احساس گرسنگی بیشتری دارد و میل به مصرف مواد غذایی پرکالری مثل موز و بیسکوییت بیشتر می ‌شود. متخصصان می ‌گویند، گرچه فروکتوز قند میوه‌ است اما به هرحال قند ساده تلقی می ‌شود و عامل ذخیره چربی در بدن است. گرچه این قند سبب مقاومت به انسولین نمی‌ شود اما برای حفظ تناسب اندام باید مراقب مصرف متعادل آن در طول روز باشید.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

محل تبلیغ شما در صفحات دیگر

عکس | کاریکاتور | فیلم | صوت

دومین نکوداشت شهدای اهل سنت شمال کشور/ تصاویر

دومین نکوداشت شهدای اهل سنت شمال کشور/ تصاویر
دومین نکوداشت شهدای اهل سنت شمال کشور/ تصاویر

سوگواره یاس نبوی با شرکت کارکنان پایور و وظیفه هنگ مرزی اترک

سوگواره یاس نبوی با شرکت کارکنان پایور و وظیفه هنگ مرزی اترک
سوگواره یاس نبوی با شرکت کارکنان پایور و وظیفه هنگ مرزی اترک

همایش رهروان یاس نبوی در گنبدکاووس/ تصاویر

همایش رهروان یاس نبوی در گنبدکاووس/ تصاویر
همایش رهروان یاس نبوی در گنبدکاووس/ تصاویر

اجتماع عظیم عزاردان فاطمی در گنبدکاووس/ تصاویر

اجتماع عظیم عزاردان فاطمی در گنبدکاووس/ تصاویر
اجتماع عظیم عزاردان فاطمی در گنبدکاووس/ تصاویر

شهید حسن قندهاری در کنار یارانش آرام گرفت/ تصاویر

شهید حسن قندهاری در کنار یارانش آرام گرفت/ تصاویر
شهید حسن قندهاری در کنار یارانش آرام گرفت/ تصاویر

آرشیو

روز : ماه : سال :
هدایت به بالای صفحه