گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 1500

06 اردیبهشت 1403 18:15

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در جستجوی معرفت؛ دانشجویانی که برای تحصیل علوم دینی سر از پا نمیشناسند

دانشجویان برای تحصیل علوم دینی اینجا جمع شده اند، تا از دریای بی کرانه اندیشه جرعه معرفتی را که اول قدم شناخت دین است، بردارند و با تحصیل در دروس مذهبی از احکام و کلام گرفته تا تفسیر گره ای بزنند به وحدت غفلت خورده حوزه و دانشگاه.

به گزارش قابوس نامه، جریان شناسی و آشنایی با نهج البلاغه گوشه ای دیگر از سیرمطالعاتی معرفت جویان یا همان دانشجویان در جستجوی علومی دینی است که با راه اندازی گروههای جهاد علمی، فرهنگی با حضور مدیر و مربی در کنار درسهای خود عرصۀ خدمت را نیز برای خود تعریف کرده اند و می دانند در کدام سنگر جنگ نرم امروز به عنوان افسر به کارزار بروند.
حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گرگان در سال 89 آغاز به کار می کند و تاکنون نزدیک به 100 فارغ التحصیل از این مرکز در سنگرهای جنگ فرهنگی نام حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان را به دوش کشیده اند.

qq 1
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکزگرگان در گفتگو با قابوس نامه، می گوید: در حال حاضر 220 معرفت جو شامل 140 نفر خواهر و 80 برادر در این حوزه مشغول به تحصیل هستند و 20 نفر از اساتید برتر حوزه های علمیه در این مرکز تدریس می کنند.
حجت الاسلام سید محمدجواد محمد زاده به طولانی بودن فرآیند تربیت و تعلیم اشاره می کند و می افزاید: در بحث تعلیم و تربیت اینطور نیست که در مدت کوتاهی ما شاهد ثمرۀ آن باشیم یا سنجه و باسکولی بر آن بگذاریم و آن را وزن کنیم .
وی در ادامه هدف حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز گرگان را تعلیم وتربیت دانشجویان مومن و مشتاق به انقلاب و اسلام بر پایه نظام اندیشه اسلامی می داند و تصریح می کند: این حوزه در بستر حرکت به سمت تمدن اسلامی تلاش فراوان خود را برای تحقق دانشگاه اسلامی صرف می کند و معتقد است این مسیر با حضور دانشجویان علاقمند و همراهی اساتید فاضل وعالم هموار شده است.

qq 3
حجت الاسلام محمدزاده به  تشریح فعالیتهای حوزه علوم اسلامی و راه اندازی هسته های تربیتی و گروه های جهاد علمی فرهنگی در طول هفته اشاره می کند و می گوید: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در حرکت به سمت مبانی انقلاب اسلامی موفقیتهای زیادی را کسب کرده است و معتقد است که قدمهای اینچنینی مصداقی است از حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری، که البته تا موفقیت ایده آل فاصله زیاد باقی مانده است.
وی سست کردن اراده ها توسط شیطان درون را از بزرگترین موانع در جهت ادامه مسیر رو به پیشرفت حوزه می داند و می افزاید: در بخش تربیت، اصلی ترین مانع را باید درموازی کاری تعریف کرد که به  افراد در مکان های مختلف یک خوراک می شود و این مسئله مشکل ساز است.

qq 4
حجت الاسلام محمدزاده در ادامه اظهار می کند: مانع دیگری که  در مسیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان قرار دارد، نبود امکانات و لوازم اولیه حرکت است که  ما سخت از آن رنج می بریم.
وی لازمه حرکت نتیجه بخش را نگاه قرارگاهی و جبهه ای به حوزه می داند و ادامه می دهد: امروزکارها باید به صورت قرارگاهی و جبهه ای باشد تا نتیجه بخش شود،از سویی نیز می توان با بازخوانی منظومۀ فکری مقام معظم رهبری و افراد با مطالعه  آن به افکار ایشان نزدیک شد.

qq 4

تشکیل شبکه نخبگانی، نخبه یابی و نخبه پروری فرهنگی در راستای ایجاد تمدن، تبيين و توصيف ماهيت، مراحل و اهداف انقلاب اسلامی، شناخت ماهيت دانشگاه اسلامي و تلاش در جهت تحول علمي و ساختاري دانشگاه، ارتقاء شخصيت اخلاقي و معنوي دانشجو با توجه به اهداف تمدن اسلامی، ارتقاء و عمق بخشي معرفت و اعتقادات ديني با توجه به اهداف تمدن اسلامي، ارتقاء سطح تحليل و علم سياست گوشه ای از اهدافی است که این حوزه برای خود در نظر گرفته است.

qq 6

 مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز گرگان در پاسخ به اینکه چرا نام تحصیل کنندگان در این حوزه را معرفت جویان گذاشته اند، می گوید: بنا به فرموده پیامبراکرم (ص) اول الدین معرفه الله است ، دانشجویان گرامی در کنار دروس تخصصی خود در هر گرایشی و هر دانشگاهی در استان گلستان می توانند معرفت خود را نسبت به دین اسلام و انقلاب اسلامی افزایش دهند  و اگر این معرفت حاصل  شود ما شهید احمدی روشن ها، شهید شهریاری ها و شهید چمران ها خواهیم داشت ودلیل این نامگذاری همین است که اساس کارها معرفت و شناخت خدا شناسی و هستی شناسی وانسان شناسی است.
گفتنی است کلیه دانشجویان و فارغ التحصیلان در تمام مقاطع تحصیلی در کل دانشگاههای استان گلستان می توانند در دوره ها نیمروزه که  پنجشنبه ها برگزار می شود شرکت کنند. دوره ها در طول شش ترم تحصیلی، بدون احتساب شهریه برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت hodat.ir، تماس با شماره 01732229082  و مراجعه حضوری به دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محل تحصیل خود یا خیابان شهید بهشتی دانشگاه گلستان در دوره های این مرکز ثبت نام کنند.

qq 6

  qq 6

qq 6

qq 6

qq 6

qq 6

qq 6

qq 6

qq 6

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو