گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 5726

10 فروردین 1403 06:47

دیدگاه: 1

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: بالاترین خطر برای دمکراسی شبکه های اجتماعی است

امام جمعه گنبدکاووس در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: شبکه های اجتماعی تاثیر بسیاری در القای اندیشه های دیگران به جوانان و مردم را دارد و بالاترین خطر برای دمکراسی است.

به گزار قابوس نامه؛ حجت الاسلام محمود ترابی با عنوان این مطلب تصریح کرد: ما امروز مردم را در شبکه های اجتماعی بدون پشتوانه گذاشته ایم و دشمن با تامین 74 درصد از محتوای تلگرام برای ما نقشه و برنامه دارد.

وی ادامه داد: کار شبکه های اجتماعی شستشوی مغزی است و این کنترل شبکه های اجتماعی است که مردم را چون ربات اداره می کند البته آنها ایران را با کشورهایی چون اوکراین و گرجستان اشتباه گرفته اند ٰ اینجا یک یا حیدر مردم و بسیجیان همه توطئه ها را جمع می کند و نوبت به نیروهای نظامی و سپاه نمی رسد.

برخی روزنامه ها با جملات تحرک آمیز چون تفاله ایجاد گنداب می کنند
حجت الاسلام ترابی با اشاره به فضاسازی هایی که از سوی روزنامه ها اتفاق افتاد اذعان کرد: متاسفانه این روزنامه ها به مسائل مهمی چون 12 دی ٰ قیام مردم اهواز و اصفهان را به خوبی نپرداختند اما جملات تحریک آمیزی در صفحات خود می آورند .این روزنامه ها ی وابسته ٰ تفاله هایی هستند که ایجاد گنداب می کنند که باید فکری در این رابطه شود.

وی بخشی از تحرکات را نیز بر اثر اظهارات تحرک آمیز رئیس جمهور قبلی عنوان کرد و گفت: نباید فقط به این علت که وی در گذشته عنوانی داشته است بگذاریم هر چه می خواهد بگوید.

مسئولین بهانه دست شبکه های اجتماعی ندهند
امام جمعه گنبد حرکت نفوذی ها را نیز دلیل دیگری بر اتفاقات اخیر دانست و گفت: چطور می شود در یک لحظه یک گرانی 50 درصدی اتفاق می افتد وبا دادن بهانه به شبکه هایی چون تلگرام یک عده جوانانی را که جامعه پذیری در آنها نیست به خیابان می ریزند؟

وی گفت: حرف یک مسئول تبعاتی دارد ٰ اینکه چه کسی کمنار اینها قرار می گیرد مهم است و اینکه چه لایحه ای می دهند و در چارچوب نبودن اعتراضات آنها مهم است و این مسائل است که باعث می شود این اتفاقات بیفتد.

مسئولین فضای مجازی کشور هیچ جایگاهی بین مردم ندارند

حجت الاسلام ترابی اعضای شورای عالی فضای مجازی کشور نیز انتقاد کرد و گفت: این افراد هیچ جایگاهی برای خود در این حوزه بین مردم تعیین نکرده اند و اگر کار موثری هم شده چیزی به مردم گفته نشده است.

وی اضافه کرد: در غفلت این افزاد و همه روشنفکران ٰ شبکه اجتماعی با جذب 40 میلیون کاربر ایرانی نفوذ خود را انجام داده است ٰ شبکه ای که مربوط به یک صهیونیت است و قبل از تلگرام توانست با شبکه ای به نام ویکی انقلاب رنگی درا در اوکراین شکل دهد.

باید مسیر خدمتگزاری ها مشخص شود
امام جمعه گنبد با اشاره به کانال تلگرامی آمد نیوز که با برخی پیام ها در اغتشاشات اخیر نقش داتش گفت: این کانال در مقطعی از زمان کنار افرادی قرار گرفت که رای مردم برایشان مهم ود و با حرف های سیاسی و زیرسوال بردن شهدا و خانواده های شهدا و خانواده های شهدا مردم را تحریک کردند فقط برای اینکه گروهی که می توانند با آنها نقشه خود را پیاده کنند رای بیاورند.

ترابی افزود: در واقع از کانال همین اعتراضات و از معبر و گاردی که به عنوان گلایه های مردم از بد اداره کردن عده ای در نهادها  آشوب های خیابانی را سامان دادند. نفوذ را ما امروز به چشم خود می بینیم آیا نباید مسئولین ما به فرهنگ و مظلومیت دختران پسران ما داشته باشند؟

خطیب جمعه گنبدکاووس خاطر نشان کرد: مطالبات مردم در جای خود مهم است ٰ باید مسیر خدمتگزاری ها مشخص شودٰ تحولات مثبت دیده شود و بدون نگاه جناحی ایرادات نیز بیان شود.

مهمترین مسئله اجرای عدالت اجتماعی است
 وی اجرای عدالت اجتماعی را به عنوان مهمترین مسئله دانست و اظهار کرد:  اگر فاصله طبقاتی زیاد شد نمی توان پذیرفت. امروز فاصله دهک اول و اخر 80 برابر تفاوت درآمدی است و این عدالت اجتماعی نیست و اگر عدالت نباشد و شفاف سازی نشود و قراردادها پنهانی باشد مشکلاتی به وجود می آید که باید این نکات رعایت شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
em
19 مهر 1400

مرسی ما را به یاد قدیما بردین

آرشیو