گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 6481

09 فروردین 1403 20:03

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

به میزبانی موسسه آموزش عالی شمس برگزار می شود؛ دومین همایش علمی "مختومقلی فراغی" در گنبدکاووس

دومین همایش علمی مختومقلی فراغی به میزبانی موسسه آموزش عالی شمس گنبدکاووس ساعت 15 چهارم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

به گزارش قابوس نامه، رئیس ستاد همایش مختومقلی فراغی گفت: دبیرخانۀ دائمی این همایش که برای دومین سال است در این دانشگاه برگزار می شود راه اندازی شده است.

qaboosnameh75

محسن خسروی اذعان کرد: فراخوان مقابلات و ارسال آثار به این دبیرخانه از دوم اسفندماه 96 اعلام شده است و تا پایان فروردین ماه آماده دریافت آثار است.

وی با اشاره به عناوینی چون جهان‌بینی مختومقلی، ابعاد شخصیتی وی، اندیشه‌های عرفانی مختومقلی‌فراغی، تجلی ادبیات وی در ادبیات فارسی، جلوه‌های شعر وی در زمینه اهل بیت(ع) و فرهنگ عاشورا  به عنوان محورهای آثار، تصریح کرد: تا کنون 9 مقاله و 12 شعر به دبیرخانه ارسال شده است که با توجه به تجربه سال گذشته و استقبال برای ارسال مقالات، تمدید دو روزه مهلت ارسال آثار قابل پیش بینی است.

خسروی تجلی شعر مختومقلی فراغی در ادبیات فارسی را به عنوان بخش ویژه این همایش مطرح کرد و گفت: در مجموع آثار در دو بخش شعر و مقاله مورد بررسی قرار می گیرد که در بخش شعر با موضوع آزاد است.

رئیس ستاد همایش مختومقلی فراغی در گنبدکاووس با عنوان این مطلب که نتیجه برگزاری نخستین همایش مختومقلی فراغی ارائه دو واحد درس اختیاری زبان و ادبیات ترکمنی در دانشگاه بود ابراز امیدواری کرد با تلاش های ریاست دانشگاه ضمن ایجاد رشته زبان و ادبیات ترکمن، موسسه پژوهشی و بررسی ابعاد مختلف مختومقلی را در این موسسه آموزش عالی دایر  شود.

وی با اشاره به این برگزاری بزرگداشت های این شاعر شهیر اهل سنت در سالهای گذشته که عمدتا محدود به شعر خوانی و موسیقی بوده است اظهار کرد: این همایش علمی با رویکرد پژوهشی و معرفی بیشتر کار خود را از سال گذشته آغاز کرده است و ان شاالله امسال در حاشیه همایش، نمایشگاه کتاب و همچنین صنایع دستی منطقه دایر می شود و از دو جلد کتاب از نویسندگان گنبدی نیز رونمایی می شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو