گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 6827

01 اردیبهشت 1403 10:35

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرمانده سپاه نینوا گلستان: روح حاکم بر مجریان کشور، باید تحقق گفتمان امام خمینی(ره) باشد

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: گفتمان انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تنها مبتنی بر پیروزی صرف انقلاب و ایجاد نظام اسلامی نیست بلکه این انقلاب استمرار حرکت انبیاء است و باید روح حاکم بر مجریان کشور نیز تحقق این گفتمان باشد که در نهایت به ایجاد تمدن اسلامی منتهی شود.

به گزارش قابوس نامه، سردار رحمت الله صادقی در درمراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام راحل و سالروز قیام خونین 15 خرداد درمسجد قائمیه گنبدکاووس با عنوان این مطلب تصریح کرد: بر اساس این گفتمان، بعد از مرحله پیروزی انقلاب اسلامی  برای تحقق آرمان های نیاز به چارچوبی از نظامات بودیم که نظام جمهوری اسلامی ایران ، نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر با اقبال مردم در 12 فروردین 58 برپا شد و در ادامه برای وضع قوانین و اجرائیات نظام دولت اسلامی در دستور کار انقلاب اسلامی قرار گرفت .

تبلور تمام رفتارهای دولت اسلامی باید در جهت تحقق جامعه اسلامی باشد

وی اذعان کرد: آنچه در نگاه امام خمینی (ره) برای پس از دولت اسلامی وجود دارد، تحقق جامعه اسلامی است که برای این امر باید تبلور تمام رفتار های اجتماعی فرهنگی واقتصادی و کلیه اقدامات دولت اسلامی، جامعه اسلامی باشد و در لوای این جامعه اسلامی ، تمدن اسلامی است که محقق خواهد شد.

qaboosnameh 3

فرمانده سپاه نینوا با تاکید بر اهمیت این 5 مرحله به عنوان گفتمان انقلاب اسلامی ، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، گفت: برخی کوته بینان در تحلیل های خود انقلاب اسلامی را محدود در استقرار نظام جمهوری اسلامی و صرفا ساقط کردن رژیم پهلوی و روی کار آمدن رژیم دیگرمی دانند در حالیکه چنین تفکری در اندیشه امام(ره) نبود.

آرمان انقلاب اسلامی تحقق شریعت الهی است

وی ادامه داد: باید در نگاه امامین انقلاب به این نکته توجه کرد که ما جایگزین رژیم قبل نیستیم بلکه این انقلاب هدیه الهی است برای همه مسلمانان جهان و انقلابی است که ادعا کرده است می خواهد شریعت الهی را محقق سازد و 40 سال است در این راستا قرار دارد و از ادعایش کوتاه نیامده و به هیچ ابرقدرتی وابسته نشده است.

سردار صادقی تاکید کرد: امت امام (ره) با این نگاه قیام کرد و با همین نگاه نیز امت حاضر در اقتدای امام خامنه ای قرار گرفته است و خداوند نیز منت گذاشته است که اراده اش را بر این امر مقرر بدارد که مستضعفین جهان وارثین جهان شوند.

استمرار گفتمان انقلاب نیازمند روحیه جهادی است

فرمانده سپاه نینوای گلستان عزت و بزرگی را مهمترین دستاورد اجرای سه مرحله از گفتمان انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: نباید تصور کنیم با پیروزی انقلای اسلامی و استقرار نظام همه چیز به پایان رسیده است بلکه باید با روحیه انقلابی و جهادی در راستای استمرار این حرکت بزرگ گام برداریم.

اگر در مدار ایمان باشیم سنت الهی بر عزت ماست

وی یادآور شد: به نظر بنده در بخش دولت اسلامی ضعف هایی داریم که باید برطرف شود و تلاش کنیم در همه جوانب احکام و ارزشهای الهی حاکم شود که البته این آرمان همه ما، شهدا و امام شهداست.

سردار رحمت الله صادقی اظهار کرد: در اجرای این سه مرحله همواره اراده استکبار جهانی بر این بوده است که ارادۀ ملت ایران در سرنوشت خود نادیده گرفته شود، اما انقلاب اسلامی این عزت را برگرداند و این سنت الهی است که "اگر در مدار ایمان باشیم سنت الهی بر عزت ماست."

وی در ادامه گفت: همه ظرفیت های دشمن برای تغییر رفتار انقلاب اسلامی به کار گرفته شد ولی امروز می بینیم پس از 40 سال هنوز آن قداست و عزت و شعارهای ناب اسلام ناب جریان دارد و در بالاترین مرتبه اعتماد به نفس قرار داریم و با تمام تحریم ها و سختی ها توانسته ایم روی پای خود بایستیم.

qaboosnameh 5

فرمانده سپاه نینوا همچنین با اشاره قابل قیاس نبودن دستاوردهای عمر 40 ساله انقلاب با زمان رژیم پهلوی اضافه کرد: کشوری که حتی تصور اینکه بتواند روی پای خود بایستد را نمی توانست بکند امروز در تمام حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و ... دارای استقلال است و این نتیجه عزت نفسی است که با انقلاب اسلامی به مردم کشور ما تزریق شد و مردم ما بطور میانگین هر دوسال با شرکت در انتخابات این نوع نگاه خود را به اثبات می رسانند.

سردار صادقی ادامه این مسیر را نیازمند روحیه جهادی و تلاش دانست و گفت: ارادۀ مقام معظم رهبری و مسئولین این است که عدالت به معنای واقعی برقرار شود اما این کار بسیار سختی است اما آنچه نزد پروردکار مهم است حرکت به این سمت است. البته  در این مسیر موانعی وجود دارد.

بی ارادگی برخی مجریان و مسئولان مانع تحقق آرمان انقلاب

وی با اشاره به اینکه موانع در دو دسته درونی و بیرونی جای می گیرد، ادامه داد: درک ناصحیح از مفاهیم انقلاب اسلامی ، عدم شناخت از ظرفیت ها و منابع و فرصت هایی که انقلاب اسلامی دارد و بی ارادگی حاکم بر برخی از مجریان از جمله موانع درونی در مسیر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی است.

صادقی تصریح کرد: در رابطه با درک ناصحیح از مفاهیم انقلاب اسلامی باید گفت: در برخی مواضع و نگاهها ،گفتمان هایی مطرح می شود که مبتنی بر انقلاب اسلامی نیست در حالیکه گفتمان انقلاب تنها در همان 5 مرحله یعنی از انقلاب اسلامی تا ایجاد تمدن اسلامی می گنجد.

qaboosnameh 1

وی همچنین ادامه داد: در مسیر عمر 40 سالۀ انقلاب اسلامی همواره تهدیداتی متوجه ما بوده است که به فضل الهی به ظرفیت تبدیل شده است و ظرفیت هایی در مردم و کشور ماست که باید برای جل مسائله انقلاب اسلامی بیشتر مود توجه قرار گیرد.

فرمانده سپاه نینوا اراده و عزم جزم شهدای در دوران های مختلف انقلاب اسلامی برای تثبیت آن را تحسین کرد و گفت: متاسفانه بی ارادگی در برخی مجریان و مسئولان در کشور مانع از تحقق اررشهای و آرمان های انقلاب اسلامی است در حالیکه نباید ما تصور کنیم آمده ایم حکومتی کنیم و برویم بلکه آمده ایم تا شریعتی را تحقق ببخشیم.

وی افزود: در این مسیر اراده عازم و جازم و داشتن روحیه جهادی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است لازمه این کار است تا بتوانیم مسیر رو به جلو را طی کنیم و و گام های بلندی برای رسیدن سریعتر به آن تنظیم کنیم.

علی رغم هجمه استکبار حرکت انقلاب اسلامی رو به جلو است

سردار صادقی گفت: انقلاب اسلامی به واسطۀ اراده ای که در تحقق اسلام ناب دارد همواره مورد هجمه استکبار جهانی بوده است و موانع بیرونی از سوی آنان در مسیر حرکتش ایجاد شده است چرا که در این 40 سال سیلی محکمی به صورت استکبار زده شد و تما آرزوهای استکبار جهانی با خاک یکسان شده است.

وی با اشاره به تلاش دشمن به تثبیت رژیم غاصب اسرائیل ، ایجاد و حمایت گروه داعش در منطقه و جنگ های عراق و سوریه که با شکست مواجه شده است، یادآور شد: این نتیجه ارادۀ انقلابی ، جهادی و دینی است که با وجود اینکه تمام ظرفیت های بین المللی در جهت حمایت از استکبار است ،شما ایستاده اید و حرکت شما رو به جلو است و این خاصیت انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: شاید این موانع توانسته باشد گام های ما را با تأنی مواجه سازد و بخش هایی متوقف کند، اما به فضل الهی و ارادۀ ملت، حرکت رو به جلو با شکیبایی ادامه دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: علی رغم خدمات 40 ساله انقلاب ، جا دارد به طبقه متوسط و پائین جامعه بیشتر از این خدمت شود،چرا که انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفین و محرومین است و این سنت الهی است.

qaboosnameh 4

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو