گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 6852

31 فروردین 1403 06:31

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

۱۱ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در گنبدکاووس پرداخت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: در سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه خط اعتباری مکانیزاسیون به کشاورزان پرداخت شد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از  تسنیم ، غلامعلی نورا ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره خط اعتباری مکانیزاسیون اظهار داشت: در سال گذشته 11 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه خط اعتباری مکانیزاسیون به کشاورزان پرداخت شد.

وی افزود: در سال جاری نیز برای خرید, نوسازی ادوات کشاورزی و دنباله بندها کشاورزان می‌توانند در همه حوزه‌ها مانند عشایری, شیلات, دام و طیور, زراعت, باغبانی, منابع طبیعی به مراکز جهاد کشاورزی حوزه شهرستان مراجعه و برای تسهیلات اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در سال جاری, یک‌هزار هکتار از اراضی شهرستان, هندوانه کشت شده و پیش‌بینی می‌شود, 35 هزار تن هندوانه در حوزه شهرستان تولید شود.

وی گفت: در حوزه شهرستان کشت و تولید هندوانه به عنوان محصول جالیزی یکی از بهترین محصولات در سطح کشور و استان است و در سال جاری علاوه بر هندوانه, 117 هکتار از اراضی به کشت خربزه اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود 3 هزار تن تولید خربزه داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس افزود: در حال حاضر 3 گلخانه فعال در حوزه تولید صیفی‌جات به ویژه خیار و گوجه داریم و 4 گلخانه دیگر نیز در حال احداث بود و متقاضی دریافت احداث گلخانه برای 50 هکتار از اراضی گنبدکاووس توسط کشاورزان هستیم و پیش‌بینی می‌شود از 3 گلخانه موجود و فعال شهرستان, 200 تن محصول تولید شود.

نورا درباره تولید و برداشت محصول گندم تاکید کرد: تا روز گذشته, 162 هزارو 812 تن گندم از 103 هزارو 343 هکتار اراضی, گندم برداشت شده که بیش از 90 درصد محصول گندم تاکنون به 18 مرکز خرید در حوزه شهرستان تحویل شده است.

وی یادآور شد: 17 هزار و 661 هکتار از اراضی شهرستان نیز به کشت جو اختصاص یافته و برداشت محصول جو به صورت 100 درصد انجام و پایان یافته و یک‌هزار و 271 تن جو تولیدی به 2 مرکز خرید دولتی تحویل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: برداشت کلزا در شهرستان نیز به پایان رسیده و از 11 هزار و 944 هکتار سطح زیر کشت کلزا, 6 هزار و 329 تن کلزا به 4 مرکز خرید در شهرستان و 5 مرکز خرید در حاشیه شهرستان تحویل شده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو