گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 6976

10 فروردین 1403 17:28

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

عضو مجلس دانش آموزی کشور عنوان کرد؛ بسیج دانش آموزی بهترین ظرفیت برای رفع مشکلات مدارس مناطق محروم

عضو مجلس دانش آموزی کشور گفت: استفاده از بسیج دانش آموزی برای رفع مشکلات مدارس مناطق محروم بهترین ظرفیت است.

به گزارش قابوس نامه، محمدرضا محمدنیا در شورای آموزش و پرورش گنبد با عنوان این مطلب افزود: من خودم افتخار حضور در اردوهای جهادی بسیج دانش آموزی را داشته ام و این ظرفیت با همراهی و همگامی آموزش و پرورش می تواند در راستای محرومیت زدایی از این مدارس اقدامات موثری انجام دهد.

رئیس شورای دانش آموزش شهرستان گنبد در این جلسه همچنین اذعان کرد: در سالهای اخیر وضعیت آموزشی مدارس ، با توجه به اینکه سیاست آموزش و پرورش باید بر مبنای جذب باشد، خلاف آن دیده شده و دانش آموزان رغبتی به مدرسه ندارند که نیاز است این مسئله آسیب شناسی شود.

وی بررسی بازخوردی که دانش آموزان از عوامل و مسئولین مدارس می گیرند و برگزاری کلاس های توجیهی برای خانواده ها و دانش آموزان آن هم حداقل سالی دوبار را، دو راهکار برای حل این مشکل عنوان کرد و گفت: این کلاس های توجیهی می تواند در افزایش میزان آگاهی خانواده ها از شرایط تحصیلی فرزندانشان تاثیر بسزایی داشته باشد و باعث کاهش فشار روانی دانش آموزان شود.

محمدنیا در ادامه با اشاره به تالیف کتاب تفکر و سواد رسانه ای به عنوان کار ارزشمند آموزش و پرورش، تصریح کرد: متاسفانه عدم بکارگیری دیبر متخصص برای این دروس، ساعات مربوط به این درس بیشتر به زنگ تفریح تبدیل شده است و عملا خروجی مدنظر وجود ندارد.

عضو مجلس دانش آموزی کشور همچنین در رابطه با تعطیلی 5 شنبه ها و اضافه شدن ساعات درسی طی روزهای دیگر هفته در سالهای اخیر، گفت: طبق تحقیقات روانشناسی سطح یادگیری دانش آموزان از ساعات ظهر به بعد کاهش می باید و پیشنهاد استفاده مجدد از پنج شنبه ها برای ارائه برنامه درسی چون گذشته و حذف کلاس های پس از ساعت 12 و نیم از مطالبات نمایندگان شواری دانش آموزی در سطح استان است.

وی همچنین از وضعیت مدارس غیرانتفاعی انتقاد کرد و افزود: تعداد دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی در یک کلاس بعضا 2 نفر است و این باعث شده شور و نشاط حاکم در دیگر مدارس دیگر در آنجا وجود نداشته باشد و تنها به یک بعد آموزشی پرداخته شود.

وی توجه بیشتر آموزش و پروش بر عملکرد مدارس خاص بویژه مدارس مربوط به معلولین را خواستار شد و استفاده از استعدادیاب در مدارس را یک راه حل مناسب برای جلوگیری از تراکم دانش آموز در یک رشته خاص دانست که این روزها به عنوان یک مسئله مورد توجه خاص آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو