گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 6980

28 فروردین 1403 21:36

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع): تریبون امام صادق(ع)، تریبون وحدت عالم اسلام است

رئیس دانشکده الهیات معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام گفت: مکتب و تعالیم امام صادق(ع) بر پایه حفظ وحدت و تریبون ایشان ، تریبون وحدت عالم اسلام است.

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام حسینعلی سعدی در جمع سوگواران سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد قائمیه گنبدکاووس با اذعان به این مطلب افزود: امروز جریان تکفیری حاصل عدم کنترل قهر عالم اسلام است و یک اسلام ارهابی تروریستی را که با اسلام ناب زاویه دارد نشان می دهد.

qaboosnameh 9

وی ادامه داد: اسلام لیبرالیستی نیز که عده ای از آن دم می زنند به نوعی سر خم کردن در برابر استکبار است و منافع اسلام ناب را دنبال نمی کند و وقتی رهبر انقلاب بر استفاده از ظرفیت داخلی تاکید دارند به این معناست که منافع با حفظ عزت تامین می شود نه با کوتاه آمدن در مقابل استکبار و طاغوت.

اهمیت دوران حیات امام صادق(ع) از نظر تاریخی

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) دوران حیات بابرکت حضرت امام صادق(ع) را از نظر تاریخی دوران خاص عنوان کرد و گفت: این دوران دوران انتقال قدرت و شرایط بسیار پیچیده و حساسی بود.

وی افزود: امام محمد باقر و امام جعفر صادق(ع) در این برهه زمانی، کتاب و سنت پیامبر اکرم (ص) که طی چندین دهه نقل آن منع شده بود را به جامعه بشریت ارائه کردند و اگر امروز هزاران شهادتین در دنیا گفته می شود باید نقش این بزرگواران را مشاهده کرد.

qaboosnameh 7

مکتب امام صادق(ع) نخستین مقدمه نهضت و خیزش دین

حجت الاسلام سعدی با راویان طلایی خواندن این دو امام بزرگوار به هوشمندی امام صادق(ع) در مسیر امامت خود اشاره کرد و ادامه داد: تثبیت تفکر مقدس نبی اکرم(ص) که دچار تحریف شده بود توسط امام محمدباقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) انجام شد.

راهبرد امام ؛ تربیت عالم ربانی در مقابل عالم درباری

وی همچنین با اشاره به نوع ارتباط امام با جوانان و تاکید و توصیه به منطق ارتباطات درست برای ترویج و تثبیت دین به ویژه در  ارتباط جوانان اذعان کرد: امام جعفر صادق(ع) با منطق پاسخگویی خود به تربیت عالمان ربانی در مقابل عالمان درباری پرداختند.

این استاد دانشگاه ضمن رد این شایعأ دشمن که جوانان امروز ما دین گریز هستند تصریح کرد: نسل جوان امروز نیاز به پاسخ دارد و ما به  کرسی های عالمانه پاسخگویی نیاز داریم.

سعدی یادآور شد: این امام همام چنان در مناظرات خود حقیقت دین را برای افکار عمومی شفاف کردند که در هنگام شهادت ایشان شهر مدینه که عموما اهل سنت بودند یکپارچه به سوگ نشست.

تببین عالمانه ؛ مدیریت آسمانی

رئیس دانشکده الهیات معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با اشاره به تببین عالمانه و مدیریت آسمانی امام جعفر صادق(ع) اضافه کرد: امامان ما در دورانی جامعه را تحویل گرفتند که امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا فرمودند در مکه و مدینه 20 نفر مومن پیدا نمی کنید و این حاصل تبلیغات طاغوت در بدنۀ جامعه اسلامی بود.

وی همچنین گفت: دوره امام صادق(ع) دوره تقیه بود؛ یعنی نگه داشتن دشمن در سطح و کار در عمق، نه دست روی دست گذاشتن و این به معنای مدیریت آسمانی است و امام(ع) کسانی را تربیت کردند که پرچم مبارزه با ظلم را در دست گرفتند.

تربیت حساس و ماندگار شاگردان در برابر ظلم

حجت الاسلام حسینعلی سعدی خاطر نشان کرد: امام جعفر صادق(ع) اسلامی را امامت می کند که به شیعیانش دستور می دهد در راستای وحدت در نماز اهل سنت شرکت کنند .

وی  تصریح کرد: ائمه ما با تربیت حساس و ماندگار شاگردان در برابر ظلم، مدیریت می کردند که ناله ، فریاد و خروش مردم بر علیه ظلم باشد نه مسلمانان، چرا که جامعأ مومنین وحدت می خواهد و این تعلیم حیات بخش امام جعفر صادق(ع) در پرورش نیروهای فکری است و جامعه امروز نیازمند این تعالیم است.

qaboosnameh 3

qaboosnameh 4

qaboosnameh 5

qaboosnameh 6انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو