گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7143

31 فروردین 1403 07:18

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیر کل دفتر امور روستایی گلستان؛ متقاضیان کار در روستاها، تا 20 میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: طبق تفاهم نامه منعقد شده بین استانداری،معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری،بنیاد علوی و بانک سینا روستاییان متقاضی کار با ارائه طرح توجیهی می توانند از تسهیلات وام یک میلیاردی تا 20 میلیارد ریالی، با سود ۸درصد و با یک سال تنفس بهره مند شوند.

به گزارش قابوس نامه، علی نصیبی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان گنبد که با حضور قرجه طیار نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، سعید مازندرانی مدیر کل کار و رفاه اجتماعی و مهندس کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد با اعلام این مطلب یادآور شد: 2/22 درصد جمعیت روستایی استان در گنبد ساکن هستند.

وی خاطر نشان کرد تفاهم نامه ای دیگری نیز بین استانداری،معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری،ستاد اجرایی فرمان امام و بانک پارسیان منعقد شده است که مشابه تفاهم نامه قبلی است با این تفاوت که مکان استجاری طرح توجیهی مورد قبول بانک پارسیان نبوده و باید به صورت ملکی در اختیار کسی که طرح ارائه می دهد، باشد.

مهندس نصیبی در ادامه دادن تسهیلات را چاره رفع بیکاری ندانست و افزود باید روند دادن تسهیلات نیز سریع و راحت باشد.وی در پایان خاطر نشان کرد گنبد در جذب تسهیلات رتبه اول استان را دارا است.

در ادامه جلسه مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز با بیان این که در استان گلستان، ده هزار بیمه شده جدید در سال نود و شش داشته ایم افزود: در سال گذشته 18 میلیارد ریال به مشاغل خانگی اختصاص یافت که این رقم در سال جدید به سه میلیارد تومان افزایش یافته است.

سعید مازندرانی در مورد ضرورت احداث گل خانه در منطقه بیان کرد اولویت ما در بحث اعطای تسهیلات طرح های گلخانه ای است که البته استان گلستان جزء 5 استان برتر کشور در جذب تسهیلات است.

وی گفت: هر کارفرمایی که دو بیمه شده تحت پوشش داشته باشد نفر سوم جذب شده توسط کارفرما را دولت بیمه نموده و حق بیمه او را تا دو سال پرداخت می نماید.

قرجه طیار؛ نماینده مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید ضرورت جذب سرمایه گذار، از دستگاه های مربوطه خواست صدور مجوز و تسهیل امور را در دستور کار خود قرار دهند و بخشداران با همکاری دهیاران، جوانان جویای کار در روستاها را شناسایی و آن ها را با طرح ها و تسهیلات موجود آشنا کنند.

در ادامه این جلسه ،شیرمحمدلی بخشدار اینچه برون ایجاد شهرک صنعتی مرزی را از ضروریات منطقه دانست و وجود کارگران ارزان قیمت،زمین کافی،انرژی خورشیدی کافی و محیط مناسب را از دلایل ایجاد این شهرک عنوان کرد.

فرماندار ویژه گنبد نیز گفت: مهم ترین و اساسی ترین اولویت جلسات کارگروه ها جلسه کار گروه اشتغال است و از مسئولین مرتبط و ادارات خواست تا به صورت هفتگی طی نشستی روند پرداخت تسهیلات را بررسی کنند تا در نهایت‌ اشتغال زایی سریع تر انجام شود.

عبدالقدیر کریمی افزود در بحث بازیافت زباله،بازیافت لاستیک و ایجاد گل خانه نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم و در حال حاضر در حال مذاکره با سرمایه گذار ایرانی مقیم فرانسه هستیم تا بتوانیم کارخانه تولید گاز فرعون را در گنبد احداث نماییم.

معاون استاندار گلستان در پایان بر تثبیت و ماندگاری شغل ، در حوزه اشتغال تاکید کرد.

خبرنگار سیدامین حسینی

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو