گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7553

09 فروردین 1403 19:18

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

بسیجی متعهد رسالت خود را متناسب با زمان تعریف می کند؛ فرمانده پایگاه گنبدی که با دست خالی فرهنگ کتابخوانی را ترویج می دهد

بدون امکانات تنها دلخوش به آلبوم تصاویری که از شهدا دارد و کتابخانه ای که حاصل سالها تلاش اوست گام های اول را برداشت و با این سرمایۀ معنوی و بدون داشتن پشتوانۀ مالی، مروج برتر کتابخوانی و فعال فرهنگی برتر کشوری نیز شد.

به گزارش قابوس نامه، سیدعلی کریمیان نوجوانی بیش نبود که در جبهه های جنگ حاضر شد اما با همان سن کمی که داشت علاوه بر حضور در جبهه، رسالتی ویژه برای خود تعریف می کند و آن جمع آوری آرشیوی از تصاویر و خاطرات شهداست.

سالها دغدغه کریمیان نشر این اسناد برای معرفی شهدا به ویژه شهدای شهرستان به نسل های جدید بود و با نوشتن ستون ایثارو شهادت در ماهنامۀ ندای جمعه گنبدکاووس ، معرفی شهدا در رسانه ها آغاز شد تا امروز که یک عنوان کتاب در معرفی یک شهید در سطح بزرگسال ویک جلد کتاب کودک با موضوع معرفی شهدای گنبدکاووس را به چاپ برساند.

Karimiyan 1

البته سیدعلی کریمیان اولین کتاب خودرا در سال 78 تحت عنوان شهر باستانی جرجان ( گنبد کاووس) بوده منتشر کرده است و حدود 20 جلد کتاب کودک که اخیرا مجوز 2 جلد دریافت شده را آمادۀ چاپ دارد.

هر چند این مروج برتر فرهنگ کتابخوانی در کشور به علت گرانی کاغذ موفق به چاپ کتاب های آماده چاپ خود با عناوین" کبوتر حرم بیاد شهید مدافع حرم مهدی شکوری" و کتاب شعر و رنگ آمیزی حیوانات اهلی ویژه مهد کودکان نشده است.

Karimiyan 1

او انس زیادی با کتاب دارد و به عنوان فرماندۀ پایگاه منتظران مهدی (عج) فعالیت های خود را در کنار روشنگری بر پایۀ ترویج کتابخوانی استوار کرده است.

سالیان سال فعالیت کریمیان در کتابفروشی کوچکش گذشت و با اینکه موسسه ای را که در سال1393 به ثبت رسانده بود به دلیل عدم حمایت، کارهایش محدود در همان کتابفروشی و نشر برخی خاطرات در رسانه ها شداما بالاخره تلاش های او نتیجه داد و در تاریخ مرداد ماه 97 با کمک خیرین توانست دفتری را برای این موسسه راه اندازی کند.

 

فعالیت رسانه ای کریمیان در این سالها نقش بسزایی در ترویج فرهنگ کتابخوانی داشت بطوریکه در مدت 4 سال اخیر توانست بیش از 100 نشست کتابخوان را برگزار و رسانه ای کند.

اما مهم ترین ویژگی سیدعلی کریمیان روحیۀ بسیجی اوست که نه تنها در این سالها و با وجود سختی های مختلف تحلیل نرفته است بلکه هر روز متناسب با شرایط روز و با تکیه براین روحیه جهادی، رسالتی برای خود تعریف می کند.

کریمیان که به عنوان مشاور فرهنگی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز فعالیت دارد ، در کنار برگزاری نشست های کتابخوان با همان روحیه بسیجی و با کمک خانواده های شهدای شهرستان بسته های لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت آماده و به آنها اهدا کرد.

در مسیر فعالیت سیدعلی کریمیان بی مهری های زیادی از سوی مسئولین دیده می شود که می توان به عدم تحقق قول استاندار گلستان در خرید 3 هزار جلد از یکی از آثار این فعال فرهنگی در حوزه کودک اشاره کرد که علی رغم طرح در رسانه ها و پیگیری ها هنوز هم جامۀ عمل پوشانده نشده است.

Karimiyan 1

هنوز سختی های زیادی بر سر سیدعلی کریمیان است اما او با ثبت انجمن دوست داران کتاب مهر گنبد این روزها فعال تر از گذشته به راه خود ادامه می دهد و علی رغم وجود مشکلات متعدد در حوزه مالی با تمام توان کارهایش را پیش می برد.

فرمانده پایگاه منتظران مهدی(عج) گنبدکاووس در بیست و ششمین دوره بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در تالار وحدت تهران برگزار شد در دو بخش فعال برتر نمونه کشوری و فعال برتر تروج کتابخوانی" تجلیل شد.

او در این باره می گوید: افتخار می کند که به عنوان یک بسیجی توانسته در مسیر فرهنگ کتابخوانی گامی بردارد و با تکیه بر این روحیه این عناوین را کسب کند.

سیدعلی کریمیان با صرف فعل توانستن در مسیر تقویت فرهنگ که امروز ها با چالش های زیادی مواجه است گام های ریادی برداشته است .

وقتی از این فرماندۀ پایگاه می خواهم تا دلیل ادامه این راه را با وجود موانع بزرگ بر سر راهش برایمان بگوید تنها یک دلیل دارد و آن هم ولایت مداری است چون پاسخ می دهد: روزی با ندای امام(ره) برای جنگ سخت پا به میدان گذاشتیم و امروز ندای رهبرمان نجات فرهنگ و ورود به جهاد فرهنگی است و این بزرگترین دلیل برای ادامه این راه برای من است.

Karimiyan 1

Karimiyan 1

Karimiyan 1

Karimiyan 1

Karimiyan 1

Karimiyan 1

Karimiyan 1

Karimiyan 1

Karimiyan 1

Karimiyan 1

Karimiyan 1

Karimiyan 1

Karimiyan 1

Karimiyan 1

Karimiyan 1

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو