گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7574

10 فروردین 1403 15:36

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مشاور فرهنگی و امور کتابخوانی فرمانداری گنبدکاووس: گروه کتابخوانی "پناهگاه من" ویژه دختران افغان گنبدی آغاز به کار کرد

مشاور فرهنگی و امور کتابخوانی فرمانداری گنبدکاووس گفت: گروه کتابخوانی "پناهگاه من" ویژه دختران افغان گنبدی آغاز به کار کرد و این دومین گروه کتابخوانی ویژه بانوان است که با عنوان گروه کتابخوانی "پناهگاه من" فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش قابوس نامه، سیدعلی کریمیان گفت: یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری عدم توجه مردم به فرهنگ مطالعه وکتاب و کتابخوانی است و ایشان در یکی از دیدارهای خود با اعضاى گروه اجتماعى صداى جمهورى اسلامى ایران در تاریخ 29 بهمن سال 70 به این مسئله به صورت مفصل اشاره کرده اند.

qaboosnameh 4

وی با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری افزود: انجمن دوستداران کتاب مهر گنبدکاووس که در بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی امسال موفق به کسب2  رتبه برتر ترویج کتابخوانی کشور و فعال فرهنگی نمونه کشوری شد ؛ اقدامات بسیاری در خصوص ارتقا سطح کتاب و کتابخوانی در شهرستان گنبدکاووس انجام داده است که یکی از این اقدامات تشکیل گروه های کتابخوانی خانگی به پیشنهاد فرماندار محترم و رسالت انجمن دوستداران کتاب در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

qaboosnameh 3

کریمیان دررابطه با هدف از ایجاد این گروهها اذعان کرد: بر این اعتقاد هستیم اگر کتاب و کتابخوانی در محافل و منازل برپا و اجرا شود اتوماتیک وار کنجکاوی کودکان و نوجوانان را در پی خواهد داشت و باعث توجه ویژه به امرمهم کتاب و کتابخوانی خواهد شد.

مدیر انجمن دوستداران کتاب مهرگنبدکاووس در ادامه افزود: درهمین راستا در سال گذشته اولین گروه کتابخوانی با نام "کتاب و آرامش"به سرگروهی سرکار خانم سهیلا صائمی خیر کتاب دوست شهرستان آغاز به کارکرد و امسال نیز در هفته کتاب و کتابخوانی دومین گروه به نام " پناهگاه من" به سرگروهی خانم شایسته عرب از نویسندگان افغان شهرستان گنبد ویژه دختران افغان کار خود را در انجمن دوستداران کتاب آغاز کرده است.

qaboosnameh 2

مشاورفرهنگی فرماندارگنبد در ادامه افزود : از دیگر برنامه های انجمن دوستداران کتاب مهر در خصوص ترویج کتاب و کتابخوانی برگزاری مسابقات و برنامه های مختلف کتابخوانی است که در همین راستا به نیابت از فرماندارمحترم شهرستان و هماهنگی با آموزش و پرورش با حضور در مدارس اقدام به برگزاری این برنامه ها می کنیم.

وی ضمن تقدیر از مدیران ،معاونین و معلمان فعال در عرصه ترویج کتاب و کتابخوانی که با انجمن دوستداران کتاب مهرگنبدکاووس همکاری دارند گفت: تجلیل از این عزیزان در دستور کار انجمن است و تا کنون از 5 نفر از آنها در مدارس مختلف، با اهدا لوح تجلیل شده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو